• sussey

Rätt till barnvagnsramp?

Vi bor i en hyreslägenhet och vid själva ingången till huset är det en liten trappa upp med hmm..4 steg tror jag. Har nu kommit på att det blir ganska svårt att ta upp barnvagnen där om man har bebisen i, och funderar på att kolla om de inte kan sätta en ramp där. Är detta en orimlig önskan, har vi egentligen rätt att få en sån? Finns fler barnfamiljer i huset, men för tillfället inga med så små barn att det behövs vagn.

• Svar på tråden Rätt till barnvagnsramp?
  • lia76

Tycker ni kan be om en sådan.
    Jag själv har två barn och jag blir så ARG och IRRITERAD över att folk som har barn i barnvagn drar upp dem för trappor, även om det typ bara är 3-4 trappsteg.
    Ta ut barnet och dra upp vagnen om det inte finns någon ramp.
    Även om en vagn är robust och klarar det mesta så KAN handtaget lossna, och vad göra när barnvagnen med bebis åker nerför trappan och rullar iväg och kanske tippar.

Ville bara påpeka detta då det inte är många som tänker på detta utan de drar upp barnvagn med bebis i.

Så självklart ska du be om en ramp...
    Det är en säkerhet för barnet.

Stella och Ida
  • sussey

Ja jag tänker inte dra upp vagnen där med bebis i! I så fall blir det ju dubbelt jobb i stället att både bära in bebis och dra in vagn separat.. Men jaja, vi ska nog ta o prata med fastighetsskötaren lite =)

• lia76
    sussey skrev 2009-04-23 16:20:54 följande:
    Ja jag tänker inte dra upp vagnen där med bebis i! I så fall blir det ju dubbelt jobb i stället att både bära in bebis och dra in vagn separat.. Men jaja, vi ska nog ta o prata med fastighetsskötaren lite =)
    tycker jag absolut du ska göra
    inte bra för en själv heller att dra upp barnvagnar uppför trappor

De behöver ju inte vänta tills en äldre dam/herre behöver en ramp till deras rullator.
    Tycker de kan ha småbarnsfamiljer som prioritet också för att sätta dit rampar
    Stella och Ida
  • Anonym (JJ)

Förlåt, men vilken översittig jävla RÖVkommentar. Vi som har två små i dubbelvagn som inte får någon ramp då? Ska vi springa med två små hängandes under varsin arm, det är inte farligt då? Ska vi dra vagnen med tänderna för att inte utsätta ungarna för någon risk?

lia76 skrev 2009-04-23 16:18:57 följande:

Tycker ni kan be om en sådan.
    Jag själv har två barn och jag blir så ARG och IRRITERAD över att folk som har barn i barnvagn drar upp dem för trappor, även om det typ bara är 3-4 trappsteg.
    Ta ut barnet och dra upp vagnen om det inte finns någon ramp.
    Även om en vagn är robust och klarar det mesta så KAN handtaget lossna, och vad göra när barnvagnen med bebis åker nerför trappan och rullar iväg och kanske tippar.

Ville bara påpeka detta då det inte är många som tänker på detta utan de drar upp barnvagn med bebis i.

Så självklart ska du be om en ramp...
    Det är en säkerhet för barnet.

• mammatill6

Du kan alltid fråga men det är inget du har rätt att kräva tyvärr. Äldre som behöver ramp får ansöka om det via kommunens bostadsanpassning.

• Anonym
    mammatill6 skrev 2024-09-12 17:12:04 följande:

Du kan alltid fråga men det är inget du har rätt att kräva tyvärr. Äldre som behöver ramp får ansöka om det via kommunens bostadsanpassning.

Tråden är 15 år gammal.
  • Anonym (trollorlol)
    Anonym (JJ) skrev 2024-09-12 16:38:41 följande:

Förlåt, men vilken översittig jävla RÖVkommentar. Vi som har två små i dubbelvagn som inte får någon ramp då? Ska vi springa med två små hängandes under varsin arm, det är inte farligt då? Ska vi dra vagnen med tänderna för att inte utsätta ungarna för någon risk?

Hur mycket sömnbrist har du som argumenterar med en kommentar från 2009?
Svar på tråden Rätt till barnvagnsramp?