När mobbares föräldrar inte lyssnar, vad gör man då??
Min 7åriga dotter mår just nu fruktansvärt dåligt och jag lider med henne. Ska berätta historien för er:
I augusti förra året flyttade det hit en familj med fyra barn, till det området där vi bor. Min dotter lekte med den äldsta dottern som är 2år äldre än henne de frsta dagarna och det funkade jättebra. Sen lekte de inte lika ofta och efter en månad så började denna tjejen gå omkrong och säga elaka saker, skitsnack rent ut sagt, om min dotter till de andra barnen i området. I början fortsatte barnen leka med min dotter men efter ett tag så slutade de med det pga den nya tjejen. Sen i februari fick vi nya grannar och min dotter lekte mycket med deras dotter. Nu fär en vecka sedan så fick den andra thehen veta detta och gick till dom och pratade om min dotter. När min dotter var så stark som en 7åring kan vara och sa att det som tjejen sagt om henne inte var sant fick hon bara till svar att det var hon som ljög. Nu har hon ingen att leka med i området. Hon vågar inte gå ut för denne tjejen och vad hon gör. Hon är riktigt elak och kallar min dotter bla för idiot och jävel. Jag har pratat med barnen i fråga och inte fått någon positiv reaktion. Jag har pratat lugnt och sansat med dem. Har även pratat med tjejens pappa och han satt som en tönt och sa bara ja och amen i stort sett och sa inte till dottern utan skrattade bara åt mig när jag gick.
Vad kan jag mer göra när föräldrarna inte lyssnar???
Jag sitter tom och funderar på att flytta men ska det behöva gå så långt? Då måste dottern byta skola. Hon leker med en del klasskompisar emellanåt men de bor en bit ifrån oss så det är inga hon kan gå till varje gång hon går ut.
HJÄLP MIG! Jag är i akut behov av hjälp nu.