Surtanten1 skrev 2009-04-22 21:23:33 följande:
Tänk om man får någon sur kärring som skiter i vad man önskar och har skrivit i sitt förlossningsbrev?? :(
Kan INTE tänka mig att någon struntar i vad du skriver i ditt förlossningsbrev!! Om du får en barnmorska på förlossningen som inte lyssnar på dig eller är otrevlig så säg till att du vill byta!
Förstår din oro, när jag skulle föda min son var det att spricka som var min enda rädsla. Läste bl.a. boken 'Att föda' och gick profylaxkurs för att lära mig att slappna av. Läste mig till att smörja med olja under graviditeten och under förlossningen skulle kunna hjälpa plus att barnmorskan hjälper till med att trycka emot med varma våta handdukar under utdrivningsskedet. Om det beror på det eller inte vet jag inte, men jag behövde inte sy ett enda stygn.
Har flera vänner som fått sy en hel del och det känns verkligen inte under själva förlossningen att man gör det, och det tar inte lång tid att bli återställd efteråt.
Lycka till och hoppas att du inte oroar dig allt för mycket utan kan se fram emot din förlossning också!!