• 900311

Gravid + studenten

Någon som varit gravid och samtidigt tagit studenten? :) berätta hur det känndes? ångrade ni det?

• Svar på tråden Gravid + studenten
  • E11in0or

vet inte hur det känns men kommer få veta det till sommaren eftersom jag ska ta studenten då :P

• Mymemlan

Jag ska också ta studenten i sommar, kommer vara i 22 veckan då tror jag =)

• 900311

oki,kommer det inte kännas konstig och inte kunna gå ut med vännerna och festa på kvällen och så?

• superagge

Jag tog studenten medans jag var i fjärde månaden. Kändes as kul att se så många som mådde så dåligt av alkoholen medans man själv var spik nykter. Det kan vara ganska jobbigt om det är varmt men ha mycket kall dricka med dig så som vatten eller saft. Saft kan du dricka så får du i dig lite socker också som lite snabb energi.. Själv hade jag alkoholfri mousserande vin som var jätte gott. Köpte det på systemet. Alla trodde att det var vanlig skumpa, vilket var ganska bra då nästan ingen visste om att jag väntade en liten flicka. Jag gick ut med tjejkompisarna senare efter allt kalasande, men ville ganska snabbt hem igen då jag var helt slut. Jag är så glad att jag kommer ihåg min student som något positivt. Ingen baksmälla och inga bekymmer. Tänk alla dem som har minnesluckor i flera dagar! Skönt att slippa sånt=)

Glöm inte att sätta dig ner om du känner att det blir för mkt. Man måste andas också! Och ha roligt! Detta är ju ändån dagen man har längtat efter i alla år! Kör hårt brudar! Men lyssna på din kropp, du känner den bäst själv! Kram och grattis till studenten i förskott! All lycka till både dig och din bebis!

• NathalieAndersson

Jag var gravid i v 31 när jag tog studenten förra året. Gicm bra men hade ont mer eller mindre hela dan. Sd och massa sånt. var sjukskriven från v 22-31 pga risk för förtidig födsel.
    Självklart inget jag ångrar att jag var gravid när jag tog studenten
    Jag åkte inte med på släpet efteråt, orkade inte.
    Jag var inte heller ute efteråt, orkade helt enkelt inte. Är inte mkt för att festa, har aldrig vart heller så det var inget svårt val

men sätt dig och vila om du känner dig trött, ta inte ut dig för mkt. du ska orka vara människa också

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • E11in0or
    Mymemlan skrev 2009-04-23 19:28:44 följande:
    Jag ska också ta studenten i sommar, kommer vara i 22 veckan då tror jag =)
    själv kommer jag bara vara i V.14 men då orkar man ju mer magen e ju inte så stor en då :D jag har iaf planerat att vara med hela dagen ska du det ?
  • E11in0or
    superagge skrev 2009-04-23 21:33:33 följande:
    Jag tog studenten medans jag var i fjärde månaden. Kändes as kul att se så många som mådde så dåligt av alkoholen medans man själv var spik nykter. Det kan vara ganska jobbigt om det är varmt men ha mycket kall dricka med dig så som vatten eller saft. Saft kan du dricka så får du i dig lite socker också som lite snabb energi.. Själv hade jag alkoholfri mousserande vin som var jätte gott. Köpte det på systemet. Alla trodde att det var vanlig skumpa, vilket var ganska bra då nästan ingen visste om att jag väntade en liten flicka. Jag gick ut med tjejkompisarna senare efter allt kalasande, men ville ganska snabbt hem igen då jag var helt slut. Jag är så glad att jag kommer ihåg min student som något positivt. Ingen baksmälla och inga bekymmer. Tänk alla dem som har minnesluckor i flera dagar! Skönt att slippa sånt=)Glöm inte att sätta dig ner om du känner att det blir för mkt. Man måste andas också! Och ha roligt! Detta är ju ändån dagen man har längtat efter i alla år! Kör hårt brudar! Men lyssna på din kropp, du känner den bäst själv! Kram och grattis till studenten i förskott! All lycka till både dig och din bebis!
    Jag såg på din press att flickan va född 9 dec min lill*n ska tilla ut den 6 dec så jag kommer väl vara ungifär i samma vecka som du va när du tog studenten :)
  • Tvåbarnsmor

Jag var gravid under min student förra året och det gick hur bra som helst, nackdelen var väl att man såg alla var så otroligt fulla och rejält odrägliga, men samtidigt kunde man skratta åt dom och håna dom efteråt ;D vilket jag tyckte var väldigt skoj!
    Fick pojken i dec så jag var inte så jätte långt gången men jag såg ju till att ingen kunde puttas eller så. För fylla=vingel.
    Jag tyckte det var hur bra som helst även om jag var nykter, nu i efterhand kan ju jag njuta av det mer än vad dom fulla kan :)

• Mymemlan
    E11in0or skrev 2009-04-24 06:56:06 följande:
    själv kommer jag bara vara i V.14 men då orkar man ju mer magen e ju inte så stor en då :D jag har iaf planerat att vara med hela dagen ska du det ?
    Jag kommer vara i 22 veckan tror jag, är i vecka 14 nu :) Jag ska vara med hela dagen, och på kvällen ska jag och ett gäng kompisar fara på en strand och grilla och ha roligt, ingen skulle dricka alkohol av dom heller. Dom ville ha ett positivt minne av sin student, så för min del blir det inga problem. Sen skulle vi möjligtvis tälta :) Kommer bli helt otroligt roligt, och att jag inte kan dricka, det rör mig inte i ryggen då jag festar en gång om året annars typ :P
  • Cindy 1

Jag tog studenten 2007 8:de Juni fick min dotter 13:de Juni! Gick jätte bra förutom att det var väldigt varmt och att man blev jäkligt trött i fötterna!
    Man får se det som att jag minns iaf min student, som ganska många inte gör ;)

Svar på tråden Gravid + studenten