• mammangammeldags

fler 4-åringar som ej går på dagis?

Hej,
    Har en 3,5 åring som absolut inte vill gå på dagis. funderar nu på att låta henne och mitt yngre barn (som är 1,5 och inte börjat dagis än) vara hemma under nästa år. Problemet är dock att finna andra som även de är hemma med sina barn i hyfsat samma ålder så att de kan fortsätta leka och utvecklas. Är du hemma med ditt barn nästa år eller kanske redan nu är jag tacksam om du vill dela med dig av dina tankar och erfarenheter. Kanske kan vi då även träffas för att låta barnen leka ihop?

• Svar på tråden fler 4-åringar som ej går på dagis?
  • hemmamamma83

Hej!

Jag har en 4 åring och en 2 åring hemma...dom skall också vara hemma med mig nästa år...dels för att jag tykker det är mysigt, dels för att 4 åringen inte vill gå på dagis...gansKe enkelt val tykker jag. Jag bor i Kungsbacka utenfor Göteborg..Vart bor du?

• Forsythia

Det finns många fler hemmaföräldrar än vad man först tror i Sverige. Gå in på www.hemmaforaldrar.se och läs lite om deras tips, eller delta i deras samtalsforum. Där finns även aktivitets-tips. Själv är jag hemma med en två-åring med äldre syskon.

• Storis

Var bor du? Min son är 2,5 och slutar dagis nu när lillasyskonet kommer om tre månader och blir hemma i två år till.

• Forsythia

Vi bor i Stockholmsområdet.
    Så roligt att ni ska få ett syskon till sommaren!
    Vi kommer också vara hemma ett bra tag till, troligen t o m 2010 som det ser ut nu. Det är i alla fall vår önskan och förhoppning.

• EmLi06

Hej! Jag har en tre årig kille som inte får dagis plats förrän i aug. Han behöver vänner! Vi bor i Sthlm och har hur mkt tid som helst över... Så om det är någon annan med stora barn; vi ses gärna och leker! /Emma

• 3busungar

jag har en son som fyller 4år nu om en vecka o en 1½åring o de går inte på dagis. min 6åring började dagis i jan09.men slutar nu om en vecka för sommarlov innan 6års..

• flygplan2

Hur kan ni stanna hemma så länge? Några tips om hur ni gör rent ekonomiskt?

• 3busungar

Man får prioritera en del.
    Man kanske inte kan köpa en ny soffa sådär spontant som alla andra.
    (känns det som men alla andra kan nog inte det heller)
    Utan man kanske väntar lite med de större inköpen..

En del snålar med dagar så det ska räcka länge.

jag gjorde som så med min 3:e att jag tog inte ut föräldrapeng förrän han var ett år..o med de andra 2

• Mamma Kråkan

Hej hej {#lang_emotions_laughing} Min dotter på 4,5 år är hemma med mig & lillebror på 1 år. Vi har nyss flyttat upp till sthlm så vi hänger gärna med och leker någon gång. Inte så lätt att hitta någon lek kamrat i min dotter ålder som är hemma på dagarna med.
    Vi bor i östberga var bor ni andra?

Nu bloggar jag här igen :)
  • happy2

Är hemma med mina 2 yngsta, men de är pga andra skäl,,Bla  för att de 2 yngsta har jobbiga infetioner som tär på dom o knappt hinner vara på dagis innan de blir sjuka o dåliga,, De är infektions kännsliga hellt enkellt.. visst är de mysigt men inte när barnen har behovet att träffa kompisar o få den mer pedagogiska utvecklingen samt att min 4åring vill gå till dagis o blir oehört ledsen när storebror som är 6år nu går 15 h i veckan,,

Innan gick barnen full tid 5 dagar i veckan,, men de harinte funkat så nu är jag hemma med de 2 yngsta som sagt på heltid för att kunna vårda dem oxå då de kräver den omsorg som förskolor inte alltid kan ge om resurser inte kan sättas in,,

Sebastian, Kevin och Alexander
  • 3busungar

Viss finns det fler med 4åringar hemma?

• busfröna

japp, klart d finns
    min son fyller 4år om några veckor o är hemma o kommer så vara tills han blir 4,5år. hade vi kunnat lösa d så hade vi vart hemma längre...

*puffpuff* för tråden

• JPL

Vi med! Jag är hemma med en 4,5 åring och en snart tvååring. Trean på gång i oktober. Hittills har vi löst det med att dra ut på föräldrapenningen maximalt och snart flyttar vi till ett billigare boende. Vi finns i Helsingborgstrakten. Vill någon träffas och leka, hör av er!

Svar på tråden fler 4-åringar som ej går på dagis?