• Pusher

Ny bil..

Skulle behöva lite råd och erfarenheter nu.

Jag och sambon väntar vårt tredje(!) barn nu och våran nuvarande V70 börjar
    att bli lite trång.
    Så en ny bil måste inhandlas.

Har funderingar på en Mitsubishi Pajero -02-03 där nånstans.
    3,0 v6 bensinare är den som jag funderat mest på.

Är det nån här som har erfarenhet av en sån ?
    Jag vet att den är törstig, men hur törstig är den ?
    Funkar de med barnstolar i den, får tre barn plats utan problem bak?
    Lastutrymmet? Får de plats två barnvagnar?

Undrar allt de här för att de finns nämligen ingen här omkring jag kan fara
    och titta på.
    Aja, skriv några rader ni som vet

//

• Svar på tråden Ny bil..
  • Jonte85

Jag har en Chevrolet Blazer 4.2 V6 (typ samma strl).. Den är riktigt törstig.. Men utrymmet är kanon, kan trycka in det mesta och Bilbarnstolen har jag inga som helst problem att få in. Men som sagt, törstig är den och är nog ingen bil att rekommendera ifall att man bara ska göra mindre resor med den, tex: Handla, lämna på dagis, såvida du inte bor på ett ställe med mycket terräng eller som kräver 4x4

• Pusher
    Jonte85 skrev 2009-04-22 18:15:19 följande:
    Jag har en Chevrolet Blazer 4.2 V6 (typ samma strl).. Den är riktigt törstig.. Men utrymmet är kanon, kan trycka in det mesta och Bilbarnstolen har jag inga som helst problem att få in. Men som sagt, törstig är den och är nog ingen bil att rekommendera ifall att man bara ska göra mindre resor med den, tex: Handla, lämna på dagis, såvida du inte bor på ett ställe med mycket terräng eller som kräver 4x4
    Har faktiskt kollat på en sån också, eller en s10 Blazer, antar att dom är rätt lika.
    Vi kör bara ca 800-1000mil /år, jag har även en mindre bil till och från
    jobbet men den här bilen lär inte gå så mycket förutom när hela familjen
    ska åka.
    Grejen är att jag vill verkligen slippa att skaffa nån minibuss, dom är säkert
    praktisk och bensinsnål och allt sånt .. men dom är ju så ful :-S
  • Jonte85
    Pusher skrev 2009-04-23 01:55:21 följande:
    Har faktiskt kollat på en sån också, eller en s10 Blazer, antar att dom är rätt lika.Vi kör bara ca 800-1000mil /år, jag har även en mindre bil till och frånjobbet men den här bilen lär inte gå så mycket förutom när hela familjen ska åka.Grejen är att jag vill verkligen slippa att skaffa nån minibuss, dom är säkertpraktisk och bensinsnål och allt sånt .. men dom är ju så ful :-S
    Finns juh skit snygga minibussar idag, men Suv är juh klart häftigare men dyrare som sagt. Ska du ha en suv så får du nog chansa på en Japanare... Riiiiktigt bra och snåla. Titta på den Nya Hondan och Hyundai, Sjukt sköna/fina/snåla bilar, Och försök att skaffa en tråkig 4/5 cylindrig. Det kan gå med en 6:a (Du får göra lite research) ;)
  • Jonte85
    Angelven skrev 2009-04-25 07:48:22 följande:
    Fast Hyundai's SUV är väl ökänd just pga bränsletörsten...
    Inte den nya väl? Har en bekant som äger en ny och den drar Vääldigt lite jämnfört med andra suv:ar ....
  • Angelven

8/10/14 är väl knappast låga siffror i dag - Hyundaui ligger fortfarande en generation efter i motorer

• Jonte85
    Angelven skrev 2009-04-26 09:16:15 följande:
    8/10/14 är väl knappast låga siffror i dag - Hyundaui ligger fortfarande en generation efter i motorer
    Beror väl på strl... vet då ingen SUV som drar 0.5 och väger runt 2 ton.. Om man inte kollar på den senaste specialbyggda Escaladen som har 1070 hk och drar 0.45... Men som sagt den är specialbyggd så ^^

jaja, hur som helst så är jag nöjd om en Suv drar under 1 L/mil ;)
  • KRS
    Jonte85 skrev 2009-04-27 13:55:58 följande:
    Beror väl på strl... vet då ingen SUV som drar 0.5 och väger runt 2 ton.. Om man inte kollar på den senaste specialbyggda Escaladen som har 1070 hk och drar 0.45... Men som sagt den är specialbyggd så ^^ jaja, hur som helst så är jag nöjd om en Suv drar under 1 L/mil ;)
    tror du satte kommat på fel ställe... 45,0 skulle det väl var??
    vad är det för en bil? var kan mankolla in den?
  • Jonte85
    KRS skrev 2009-05-15 22:07:30 följande:
    tror du satte kommat på fel ställe... 45,0 skulle det väl var?? vad är det för en bil? var kan mankolla in den?
    hehe... kolla på discovery så vet du... 0.45 L/10 km
Svar på tråden Ny bil..