• Upptagen

stark mat och amning?

Hur är det egentligen, bör man passa sig för stark mat när man ammar? Somt tex tacos/tortillas? Är så sugen, men vet inte om jag vågar äta det... kanske kan krydda köttfärsen lite mindre bara?

• Svar på tråden stark mat och amning?
  • Prillan73

Testa....men krydda mindre ! :) Jag åt det jag brukar när jag ammade....det gick bra ! Men alla barn är ju olika !! :)

• MacKay

Jag kan inte äta kryddstark mat.. då får jag bära en gråtandes bebis hela natten....

• Vattukvinnan

Jag har då ätit tacos, fast inte lika ofta som förr =)
    Har märkt att min gosses mage funkar mkt bättre nu när jag har så gott som sltat att dricka mjölk.
    Det är bara att testa sig fram

• mymmlan

Jag älskar väldigt stark mat och åt det medan jag ammade, han reagerade aldrig,han har faktiskt aldrig haft ont i magen vad vi märkt, jo en gång men då hade jag ätit en massa kålsoppa Testa, barn är olika

• Marlene

prova
    Jag äter stark mat och min son reagerar inte alls så man måste prova för att veta ;)

• Fido

Tacos behöver ju inte vara så himla starkt egentligen. Däremot kan jag tänka mig att man ska vara försiktig med rå lök till.
    Vattukvinnan; intressant att det hjälpte att sluta med mjölk. Kan det ha med komjölksintolerans att göra, eller är barn generellt känsliga för det vid amning?

• Johnna

Fido - ang komjölk: Bebisar kan var känsliga för komjölkprodukter genom mamman. BVC sa att det var ganska vanligt, men jag märkte inget av det. Tror inte att det är en framtida allergi för komjölk.

• lillsmurfen

Jag får vara ytterst försiktig med stark mat. Han får ett stoppljus till rumpa den stackarn. Jag testade ändå med taco för jag va så sugen. Tog mildare sås på och inga jalapenos då gick det bra! Du måste våga testa.

Svar på tråden stark mat och amning?