• ia ia

Hur kändes det första gången utan preventivmedel?!!

NU har vi sexat utan skydd för första gången! :)

Men vad konstigt det kändes! Jag kunde absolut inte koppla av som jag brukar, tankarna var på annat håll så att säga.

Hur var det för er? Kunde ni koppla av som ni brukar och njuta av sexet?

• Svar på tråden Hur kändes det första gången utan preventivmedel?!!
  • idupur

Jag har samma funderingar. Slutade med p-piller för ca 2 veckor sen och första gången kändes speciell! Under själva "akten" var det som vanligt och jag kunde njuta, men när det började dra ihop sig för killen min, så vips kommer tankarna flygande! Först panik (vågar jag ens erkänna det, jag som vill ha barn och allt) men sen ren spänning och lite nervositet.. Kommer det att hända denna gång? Blir jag gravid i just denna sekund? Kommer vi att prata om just den här stunden att det var då allt hände?

Samtidigt försöker jag chilla, klart man inte kan bli gravid på direkten när jag har ätit p-piller i nästan 10 år, ägglossningen måste ju komma igång och allt sånt. Men samtidigt kan jag inte låta bli!

Nu går jag och väntar på första mensen, det är väl då man vet att ägglossningen är på g?

• LitenKyckling

Det kändes väldigt annorlunda eftersom vi har kört med kondom innan , och nu var första gången vi körde utan. Mycket skönare men också nervöst Tog längre tid att komma för mig men det gick det med

• ia ia

Idupur: Jo, det är ett tecken på att en äl har ägt rum. Vissa månader kan det hoppa över en äl, vilket är helt normalt.

Det var så konstigt, sexet fick en helt annan betydelse. Förr hade man ju sex bara för att njuta... Nu tog andra tankar över.

Jag förväntar mig inget denhär första månaden, men man vet ju aldrig! Under kan ske! Lycka till i verkstan! ;)

• svalsta

Det var läskigt JA!

Men sen vi har bestämt oss för vad vi vill så känns de som man har kommit varandra så mycket närmare på något sätt!

Svårt o förklara! =)

• Cinderella87

tyckte det var annorlunda då vi bestämde oss för att försöka, speciellt första gången... sexet blev mer ömt på något vis, som att vi verkligen gav oss till varandra. Svårt att förklara men det var jättefint.

• Sköna Emma

Jag tänker på det hela tiden, jag kan inte slappna av. Tycker det blir jobbigt, Men ändå coolt.

• babyplan

Jag hade tankarna på helt andra ställen först. Men det kändes skönt utan kondom och som cinderella87 sa, så blir det ömt och så underbart. Som om man kommer varandra närmare.

• Delfinen

Ja, första gången kändes det som att någon slags skyddsbarriär saknades.. Men sen gjorde det mer att jag kände mig "fri" tyckte jag.. Dels tyckte jag att spiralen som jag haft "stört" lite och jag ibland varit rädd att han ska komma åt den.. å sen tyckte jag att nu var det inget därinne som påverkade min kropp mera! Skönt!!

• mariaheterjag

Sköna Emma: samma här! jag blev helt spänd och kunde inte slappna av alls. Men det blir bättre och bättre

• Anonym (sexy)

Jag och min första tjej hade alltid använt kondom visserligen hade vi kört utan i början av sexet men aldrig mot slutet.
    Hon har flera gånger sagt att hon vill känna hur det är att få min sats i sig men hon tål inte p-piller eller andra hormoner så vi har alltid haft kondom när det skall sprutas.
    Den här gången sa hon att hon hade kollat upp sin mens cykel och den är så regelbunden att vi kan köra med säkra perioder, Med andra ord ingen kondom.
    Jag minns att det var lite pirrigt att inte ha kontroll vi hade skönt sex som vanligt.
    När jag kände att det närmade sig för mig min jag att jag frågade om hon var säker på det här.
    Hon nickade och insisterade på att det var säkert att spruta i henne.
    Jag minns känslan av njutning och oro.

• Anonym (Planerat)

Haha det var så spännande att jag kom direkt.

Svar på tråden Hur kändes det första gången utan preventivmedel?!!