• tulinas

naken brud på t-shirt

Vad tycker ni om att en pojke på 9 år har en t-shirt med en naken tjej på sig till skolan. Själv tycker jag att det inte är passande.

• Svar på tråden naken brud på t-shirt
  • Sara

Nej, det tycker jag inte passar sig alls. överhuvudtaget..

• tulinas

Det var skönt att höra att det fanns en till som tycker som mej.

• Mrs Cykel

Jag tycker att det låter helt sjukt ärligt talat. Stackars barn!

• tulinas

Mrs Cykel skrev 2009-04-16 16:10:17 följande:

Jag tycker att det låter helt sjukt ärligt talat. Stackars barn!
    Ja visst är det. Men det värsta är att han har haft den flera ggr o fröken säger ingenting!
  • lurksmulan
    tulinas skrev 2009-04-16 16:15:37 följande:
    Mrs Cykel skrev 2009-04-16 16:10:17 följande: Ja visst är det. Men det värsta är att han har haft den flera ggr o fröken säger ingenting!
    Det är inte okej. Sånt måste det ju finnas riktlinjer för inom skolan!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Mrs Cykel

Svår situation det där för fröken. Jag är övertygad om att hon tänker samma sak. Svår sak att ta upp med föräldrarna, men det tillhör ju läraryrket...

• mamatobe

Jag vet inget om just denna situationen, men om ett problem, som det här med tröjan, uppstår så pratar läraren med barnets föräldrar, men inte med de andra föräldrarna, detta betyder ju att alla andra kan uppfatta det som om lärarna inget gör...

• Madaluha

Ja, det finns ju alltid ljushuvuden till föräldrar. Vi har en pojke på dagis som vid 5 års ålder har en kepa med playboykaninloggan på. Han vet knappast vad den står för (hoppas jag inte i allafall) och jag kan tycka att det är olämpligt att han ska bära den utan att kunna ansvara för vad för signaler den sänder ut...

• Kiyoshi

Men, så länge tjejen på bilden är i hans egen ålder borde det väl va ok?

• Madaluha
    Kiyoshi skrev 2009-06-16 00:47:40 följande:
    Jo för nakenbilder på en 9-åring är ju HELT oskyldigt...
  • thj
    Kiyoshi skrev 2009-06-16 00:47:40 följande:
    Du skojar va??
    Skulle jag nog tycka var ännu värra
  • LyckligtSlut

NEJ, inte ok. Vad är det för dumheter? Minns att några tonårskillar hade det i skolan under 90-talet. Det ansågs inte ok då heller, men inte någon större diskussion. Tror att läraren bara sa till dem att komma i en annan tröja nästa dag pga de yngre eleverna el nåt. Men en NIOÅRING? Lite väl att pressas in i vuxenlivet, tycker jag.

• HOCHM

Oj!! Då kan man undra vem som har köpt tröjan till killen.
    Tydligen så ser inte föräldrarna något fel i det men undrar om man verkligen får ha en sån tröja på sig i skolan.

• lille Birger

tröjan kan vara ett sätt för pojken att lära känna sina kvinnliga sidor.

• studentbruttan29

Att föräldrarna ens låter pojken gå ut i en sådan tröja..nejnej, jag är själv lärare och skulle ta ett ordentligt snack med päronen, eleven ihop med några kollegor.

Svar på tråden naken brud på t-shirt