• Annis86

Föda för tidigt

Jag födde mitt första barn i vecka 31. Varför han kom är det ingen som vet. Jag hade en problemfri graviditet, förutom att jag började läcka fostervatten ca 2 veckor innan han föddes. Ni som har fött för tidigt, födde ni ert/era nästa barn för tidigt också?

• Svar på tråden Föda för tidigt
  • Lappen

fick min flicka i vecka 32+4 efter vattnet gick en vecka före men första fick jag 40+4..

Dom vet inte varför jag fick för tidigt

Emanuel 070128 ~~ Ristin 080914 ~~ alexandraomma.webs.com
  • Fiviva

Jag fick min son i v 33 efter en helt underbar graviditet startade med värkar helt utan förvarningar. ingen kan förklara varför.
    Men andra barnet började problematiken iom att hon var tillväxthämmad 33 %. hon var påväg ut i v 31 men det stoppades och hon höll ut till v37 man var lika pluttig som sin bror då hon föddes.

Mitt råd: när du blir gravid nästa gång be om att bli kollad ofta under graviditetes gång.
    Säger dom som i mitt fall att en gång är ingen gång två börjar bli en vana det var nog bara otur första gången du behöver inte kollas.
    KRÄV att bli extra kollad.!!!
    Om det inte finns någon orsak till varför ditt barn kom tidigt desto större anledning att hålla koll.

Jag är evigt tacksam att jag bytte mvc och blev kollad med ul. annars hade nog inte min dotters problem upptäckts och jag fått ännu ett prematur barn.

Svar på tråden Föda för tidigt