Stödfamilj med problem
Min sons kompis (15) och hans syster (13) har från och till bott hos olika stödfamiljer för att avlasta föräldrarna. Storebror har under senare tid bott hemma - samt hos oss på helger eftersom han umgås med vår son. I påsk lovade vi att han skulle bo med oss när föräldrarna är utomlands.
Igår kom systern förbi och vi umgicks allihop hela dagen. Jag ringde stödfamiljen och meddelade att hon var hos oss och att vi tyckte ungdomarna hade det bra. Jag fick inte tag på stödfamiljen så jag lämndade ett meddelande på mobilsvar samt kontaktade deras dotter för att få fram meddelandet. Någon timme senare ringde hon och jag fick böna och be om att systern skulle få stanna kvar och äta middag, och att jag skulle skicka hem henne (18km) i en taxi efteråt.
Av okänd anledning uppstod trubbel när hon kom hem så hon ringer till min mobil och gråter och säger att hon är utslängd, att hon fått skäll för saker hon inte gjort - hon var väldigt upprörd - så jag tog en egen taxi (vi hade tagit ett glas vin till maten) och hämtade henne. När jag kom fram var huset nedsläckt och familjen sov, så jag mötte ingen vuxen utan lät henne bara hoppa in i bilen. Det var kanske lite dumt gjort - jag oroar mig för alla möjliga polisanmälningar nu... men jag hade verkligen inte mage att lämna den gråtande flickan mitt i urskogen.
Jag meddelade föräldrarna som är på semester om vad som hänt via sms - och sedan har jag inte hört något. Varken från föräldrar eller stödfamilj.
Nu vill jag vill att flickan bor hos mig tills hennes föräldrar kommer hem nästa vecka. Hur ska jag göra