• Aggi

Hypotyreos och IVF

Jag och min man har gjort vårt sista IVF-försök i november förra året. Vi har bestämt att det inte blir fler försök bl.a. p.g.a vår ålder (39). Men nu har jag en fråga till er här inne:

Ingår sköldkörtelprov automatiskt, i en infertilitetsutredning?

Jag har PCOS och det visste jag om redan när jag och min man bestämde att vi ville försöka få barn, så ingen vidare utredning gjordes på kliniken. Nu har jag fått misstankar om att jag kan ha hypotyreos (väldigt trött, nere, orkeslös m.m.), jag har varit och tagit prover och ska träffa en läkare snart och får väl då svaret. Men tänk om jag haft hypotyreos en längre tid, även då vi började med IVF-behandlingarna för fyra år sedan, och det är det som gjort att vi inte lyckats! Vi har hela tiden haft goda förutsättningar: fin embryokvalitet och enl. läkarna borde det inte ha varit något problem, de har inte haft någon förklaring till varför embryot inte fäst. Därför har jag börjat grubbla, trots att tanken var att lägga barntankarna bakom oss och se framåt istället.. Suck.

• Svar på tråden Hypotyreos och IVF
  • bisett2

Hej Aggi!

Jag har också hypothyreos o är mitt i IVF , är på det 3 dje FET försöket. Mina prover tas på endokrinmottagningen men fertklin tar dom med om man vill. Det sägs ju vara viktigt att vara rätt inställd. Jag är 43,5 år och min man 45. Chanserna är ca 20%.

Svar på tråden Hypotyreos och IVF