• FruNaftra

Missfall på G, snälla kan någon berätta när er blödning startade????

Hej, jag lägget detta inlägget under denna kategori istället och hoppas att jag får fler svar.

Efter 1 IVF och 1 FET lyckades vi bli gravida, men i tisdags kände jag ägget släppa, fick en kort blödning och det stack otäckt (inte alls som det stack tidigare, det kändes mest bara obehagligt, och sen slutade det sticka som det gjort sedan RD 4...helt tom känsla). Läkarna konstaterade att gravidhormonet i blodet sjunker (de hade inte tid för VUL utan gick enbart på blodprovsresultatet). Nu har jag haft blodiga flytningar sedan i tisdags. Känner att jag inte är gravid längre, det känns tomt. Jag inväntar nu missfall. Detta är precis i början av graviditeten, jag är i vecka 5.

Kan någon berätta för mig hur snabbt efter att ägget släpper som blödningen startar? Jag vill så gärna att detta ska vara över

• Svar på tråden Missfall på G, snälla kan någon berätta när er blödning startade????
  • Blyger

*beklagar*

Din fråga är helt omöjlig att svara på eftersom det är så individuellt.....

Jag har haft två missfall... jag började aldrig blöda med något av dom och fick genomgå skarpning båda gångerna.....

• FruNaftra

Är det sant? Urs...nu blir jag orolig. Som att man inte har det nog jobbigt.

Förstår att det måste vara svårt att svara på min fråga. Kanske borde formulera om frågan till att fråga hur lång tid det tog för andra.

• Mrs Sara

Jag beklagar verkligen dina mf, jag vet vad du går igenom.
    Jag har haft två mf, första gick jag efter ett färskförsök, då upptäcktes det vid vul att pyret hade slutat att växa i vecka 6. Då var jag i vecka 9 och mf kom i vecka 10. Nu sist så fick jag ett mf i vecka 5 ungefär efter ett fet. Då hade jag blodflytningar i ungefär 1 vecka och sen kom blödningen som var ungefär som mens men höll på en månad.

• Barret08

Jag beklagar verkligen. Jag har haft två mf (eller snarare ma) efter pergotime. Första gången började jag blöda i vecka 8-9, andra gången började jag inte blöda utan fick tabletter på sjukhuset i vecka 10. Båda gångerna hade jag sett på ul att fostren inte levde.

• Kakang

jag vet precis vad du går igenom. Jag hade missfall i februari. I början blödde jag inte allt mycket, men efter ca en vecka fick jag väldigt ont. Eftersom jag befann mig utomlands och skulle flyga långt så bestämde jag att jag vill skrapa. Efteråt kändes det skönt att allt var över och jag blödde lite i en vecka. Efter fyra veckor kom mensen och jag fick veta för en vecka sedan att jag var gravid. Jag har varit jätteorolig hela tiden eftersom jag inte haft några grav. symptom. Igår kom det lite blod och idag har jag ont i makgen. I morgon ska jag ringa gyn och jag hoppas får komma på vul. Det känns otroligt jobbigt at inte veta vad som händer. Alla dessa tankar om det är nåt fel på mig...

• FruNaftra

Tack snälla ni. Jag beklagar även era missfall.
    Jag blödde i ca 5 dagar och sen blödde jag kraftigt i 2 dagar då jag blödde ut det mesta. Sen avtog det och blödningen var slut några dagar senare. Nu kom äntligen min ÄL igång så jag ser fram emot när mensen kommer (ja du, det är inte ofta man ser fram emot sånt) så jag får ringa Carlanderska och boka in VUL så vi kan köra igång med FET.

Kakang, gud så jobbigt. Förstår att du är rädd Hur tidigt i graviditeten är det?

Svar på tråden Missfall på G, snälla kan någon berätta när er blödning startade????