Styvförälder permanenta håret på 6 åring utan att fråga...
Hej! Är ny att skriva här men har varit inne och läst många inlägg.
Nu är det nått som jag är upprörd över och vill gärna höra era åsikter om det här.
Lite bakrundsfakta: Jag och barnens pappa är separerade sen ett par år tillbaka på mitt insiativ och han skaffade en ny kvinna rätt fort och flyttade ihop.
Hans sambo är i mina ögon väldigt opålitlig och har gjort en hel del saker som jag själv tycker är obegripligt och omoget gjort när det gäller barnen.
Hon har själv barn sen tidigare med två olika pappor var av det ena barnet inte vill bo hos henne utan med sin pappa.
Hon har från början ogillat mig och inte visat nått intresse av att vilja veta vem jag är. Själv har jag flera gånger bett om att få träffa henne men under dessa 2 år har endast setts 2 gånger under några minuter. Hon försöker allt för att jag och barnens pappa inte ska kunna sambarbeta när det gäller barnen. Vilket jag har svårt att förstå vad hon vinner på?
Tillsaken är att hon nu har permanentat håret på min 6 åriga dotter utan att jag ens blev tillfrågade. Får hon överhuvudtaget göra det?
Själv tycker jag att det är otroligt dumt att utsätta ett barn för detta vars hud redan är känsligt och påväg att få eksem.
Jag har tagit upp detta med barnens pappa som dumförklarar mig och tycker att jag är barnslig som reagerar på en sån här sak.
Vad tycker ni om detta och vad skulle ni själva gjort i samma sits?`