• Snurran1

Ont i fötterna

Är det någon mer än jag som har värk i fötterna?
    Min son är 9 månader och sen han föddes har jag haft ont i mina fötter på morgonen och när jag suttit stil i soffan längre stunder. Ser ut som en gammal tant och staplar fram för det värker så i fotryggarna.
    Någon som varit med som liknande?
    Känns som när man var höggravid och hade vatten i fötterna. Sprängande känsla och ont i fotryggarna.
    Tacksam för svar med liknade erfarenheter
    Lisa

• Svar på tråden Ont i fötterna
  • Etolie

Åh, vad skönt! Jag trodde jag var ensam om detta med onda fötter! Sambon tror jag gör vad som helst bara för att lura mig till lite fotmassage, ha ha.
    Min son är över ett år och jag har fortfarande ont i fötterna. Jättekonstigt..

• Snurran1

Men jag förstår inte vad det är! Nu när jag var hos bm så tyckte hon att det gått så lång tid att jag borde uppsöka vårdcentralen... hennes förklaring, nerv i kläm.... men hur troligt är det? Man har väl en nerv till varje fot... då borde ju inte båda vara så här?!
    Skönt att höra att jag inte är ensam i alla fall... började tro att något var riktigt galet.

• ewis1

Jag har likadant och även värk och stel i händerna. Jag har tagit reumatiska prover på vårdcentralen men det visade ingenting. De trodde det var något hormonellt som skulle gå över men än är det kvar. Min dotter är snart 9 månader.

• ewis1

Näe jag ammar inte och det har jag inte gjort på fyra månader.

• Bettan72

Hade också så, sonen var nog närmare 1,5 år innan det gick över. Var till läkare men han hade ingen förklaring till vad det kunde vara, fick också ta reumatiska prover som inte visade nånting. Ammade bara tills han var ett halvår så det beror nog inte på det.

• Stora Havet

Även jag har ont i fötterna, hade aldrig ont innan förlossningen. Ja, så känns det även för mig, att man stapplar fram om man har suttit förlänge eller på morgonen. Jag har trott att det hade något att göra med min övervikt (väger ca 95 kg - suck), kanske blir det lite bättre efter att jag gått ner i vikt. Sonen är nu 9 månader. Har funderat om det beror på att skelettet är porösare efter förlossningen - även om jag inte ammar längre. Ja, jag spekulerar bara i olika orsaker.

Men skönt att höra att man inte är ensam om detta "problem".

• Kajak

Där med fötterna...

Har värkar där oxå.

Efter förlossning fick jag den, känns som jag var gravid med 2an.
    Då hade jag smärtan i fötter på morgonen, som jag hade gått lååång utan paus... med kass skor...

Börjar verklig undrar!

Under graviditet med 3an hade jag ont med tår (stortå) så jag och BM trodde det kunde berodde på skor som klämde.

Så jag bytte skor o det känns bättre men kom tillbaka EFTER förlossningen????

Så har någon bra förklaring till detta????
    Yngsta är 2,5 mån...

• Jessa med 3

Jag har också haft problem med fötterna efter mina förlossningar. Har nog hängt ihop med hormoner och amning...

Nu när nr 3 kommit kom jag också på att jag fått större fötter!! Har gått upp en hel storlek och köpt flera nya skor och nu har jag inte alls lika ont - även om jag fortfarande kan ha den där stela känslan speciellt på morgnarna (hon är 9 månader nu).

• jen02

Här är en till som har värk i fötterna. började i slutet av grav. och har fortfarnade ont i båda fötterna, sonen är nu 1 1/2 år. Skulle tro att det handlar om foglossning. Tycker det borde ge med sig snart. Stapplar också runt som en gammal tant på morgonen. Fast lite bättre har det faktiskt blivit...

• Susanne 997

Även jag har värk i fötterna på morgonen innan jag har gått igång dem. Detta startade ca 3 månader efter förlossningen och har nu pågått i tre månader. Den sista 1 1/2 veckan innan förlossningen hade jag kraftiga foglossningar och väldigt ont när jag gick, detta gick över några veckor efter förlossningen. Jag får fortfarande lätt ont "trött" i ryggen och ibland känns det som att den ska gå av. Då jag fortfarande ammar och inte kommit igång riktigt med träningen (dock mycket promenader) och det blir ganska många lyft antar jag att mina rygg problem beror på detta. Fötterna (ibland även händerna) har jag däremot ingen aning om vad det kan bero på. Jag har pratat med min BM och hon tyckte att jag skulle gå till vårdcentralen om det inte gick över. Då jag är tillbaka på min normalvikt beror det inte på extra belastning.

• Polarlantis

Men så skönt att läsa att fler har ont i händer och fötter, hade precis börjat oroa mig här ju! Har precis som ni och då kan jag vara lugn med att det troligen kommer vara så här ett tag till. 8v e förlossningen nu...

Svar på tråden Ont i fötterna