• MammaH2

Åldern har tydligen betydelse!

Ja blir så trött på samhället som gör skillnad på ungaföräldrar och äldre föräldrar.
    Man märker de hela tiden.
    Som på dagis. Fröknarna pratar inte alla me mej som dom gör me en 30årig mamma.
    I affären då äldre mammor kollar hur snett som helt på yngre mammor. Typ jaha o du tror du är mogen nog att ha barn?!

Är yngre mammor sämre mammor är va e de frågan om?

• Svar på tråden Åldern har tydligen betydelse!
  • sister82

nej jag tror inte man är en sämre förälder. Jag fick barn när jag var 25,5. En del verkar se mig som en ung förälder.Det säger kanske lite om hur samhällets syn på ålder, då jag egentligen inte är så ung.

• Frezalo

Har aldrig upplevt att man blir annorlunda bemött fast man är under 30 och mamma. Oavsett ålder måste man själv ta kontakt om man vill prata med folk och jag har aldrig upplevt att folk tittat snett på mig. Men jag kanske inte räknas som ung, vad vet jag...

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • MammaH2

Det va ju samma här. Ja va inte heller ung.20.
    Men idagens läge ska man tydligen vara en 35 för o få sitt första barn.
    Men varför ska dom kolla så snett för..blir galen o blänger tillbaka. Typ är du ute o går me ditt barnbarn blicken

• mysgravid

finns bra o dåliga mammor i alla åldrar.. jag är gravid och 20 år..'
    har dokc all trygghet som vem som helst kan kräva för mitt barn :)
    jag kan abr atala av egen erfarenhet men jag har fått avundsjuka kommentarer från de lite äldre mammorna som velat skaff abarn yungre men prioriterat karriär, varit singlar eller inte haft läge helt enkelt..
    har upplevt att de tar lite illa upp.. har en gammal vän som blev mamma till första när hon var 30.. hon är grymt avundsjuk på mig nu!
    det är mycke då man känner att de tär hopplöst.. hon mena rpå att amn som ung inte har möjligheterna att ta han dom et tbarn lika bra!
    jag har upplevt mycke, rest, jag har jobbat ihop en bra mmamapeng.. har fast anställning en stor villa med fin trädgård och en underbar fästman som förhoppningsvis snart blir min man... har alltid haft småbarn runt mig så varför skulle ajg var asämre???? en stor del avundsjuka tror jag..
    men det finns antagligen riktigt många odm itne tycker de tär någon skillnad.. allt beror på personlig mognad när de tkommer till kritan..

• Frezalo

Man kan ju oxå se det såhär:
    Folk irriterar sig på vad man har för kläder, storlek och hrfärg oxå. Så om de nu irriterar sig på att man är ung, varför bry sig?

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • MammaH2

Precis..resa jobb o sånt.
    Jag tar med min dotter på sånt. TÄnker inte på mej själv bara
    Hon fick följa me till bulgarien när hon va 7månader o de gick hur bra som helst.
    Ja tror me på avensjuka.

• ElinaNikki

Jag känner igen mej. Jag var 25 vilket jag själv inte tycker är så ungt men tex hos dagmamman så frågar hon de andra först om de vill va representanter osv fast att jag vet att jag skulle passa som det. Tror mej veta att det har med min ålder att göra.

• linhen
    MammaH2 skrev 2009-04-08 11:09:02 följande:
    Ja blir så trött på samhället som gör skillnad på ungaföräldrar och äldre föräldrar. Man märker de hela tiden. Som på dagis. Fröknarna pratar inte alla me mej som dom gör me en 30årig mamma. I affären då äldre mammor kollar hur snett som helt på yngre mammor. Typ jaha o du tror du är mogen nog att ha barn?! Är yngre mammor sämre mammor är va e de frågan om?
    Ärligt tror jag att du inte har samma kontrollbehov som en äldre mamma och inte samma krav på att exakt veta vad ditt barn gjort. Du litar mer på förskollärarna och de känner det... Vi 70-talister är ju svåra kravställare....
  • Gosebubbla

Jag tycker inte att man är en sämre förälder för att man är yngre.
    Jag har fått ta mycket skit av yngre så kallade vänner trodde jag. för de tycker jag är för ung för att skaffa barn.

Jag är 25 år gammal, och tycker själv jag är redo för barn, vårt första kommer i augusti i år.

Och jag kan inte förstå varför folk som både har och inte har barn läggr sig i att man skaffar har fått barn.

Alla fixar det på sitt egna sätt. Ingen kan ses som bättre än nån annan.
    Alla är människor

• UllaBella

Ähh det är väl som med allt annat i vårt underbara samhälle. Ingenting är bra nog! Man är för gammal eller ung, för tjock eller smal, för blond, för stora eller små tuttar, för fattig eller rik... Det finns alltid något som andra stör sig på att andra har eller inte har eller gör/inte gör.

Kan väl erkänna att jag också stör mig på saker hos folk som jag inte har ett dugg med att göra, fast jag försöker låta bli att göra det. Tror nog att vi alla gör det mer eller mindre, tyvärr.

Svar på tråden Åldern har tydligen betydelse!