• Mandarina

Vad innebär att ha integritet??

Ja, som rubriken lyder - nån som kan svara?
    Ge gärna konkreta exempel, gärna flera och olika..

• Svar på tråden Vad innebär att ha integritet??
  • Dorian Ertymexx

För mig handlar det mest om att inte ge efter för hot och påtryckningar, tex känslomässig utpressning och liknande.

• Mandarina

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-07 07:58:10 följande:

För mig handlar det mest om att inte ge efter för hot och påtryckningar, tex känslomässig utpressning och liknande.
    Kan du inte ge några exempel??*nyfiken*
  • Dorian Ertymexx
    Gulletroll skrev 2009-04-07 08:09:14 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-04-07 07:58:10 följande:
    Kan du inte ge några exempel??*nyfiken*
    Tja... För en herrans massa år sedan var jag på bio med min dåvarande flickvän. Efteråt ville hon att jag skulle följa med henne hem, men jag ville inte. Hon tjatade, hotade och menade att hon skulle förlora sina känslor för mig om jag inte följde med, men jag stod på mig.
  • Irrationell

Den personliga sfären tolkar jag det som. Att man inte visar upp hela sitt spektrum för okända. på gott och ont.

• Dorian Ertymexx
    Irrationell skrev 2009-04-07 08:15:57 följande:
    Den personliga sfären tolkar jag det som. Att man inte visar upp hela sitt spektrum för okända. på gott och ont.
    Mnja. Det handlar mer om att ta makten över vad man gör och inte gör. Alltså - JAG väljer hur mycket jag vill visa eller inte visa för andra. Jag kan visa allt, eller inget alls. Men det är MITT val, inte någon annans.
  • Mandarina

Dorian Ertymexx skrev 2009-04-07 08:21:58 följande:

Mnja. Det handlar mer om att ta makten över vad man gör och inte gör. Alltså - JAG väljer hur mycket jag vill visa eller inte visa för andra. Jag kan visa allt, eller inget alls. Men det är MITT val, inte någon annans.
    Alltså hur mkt man vill öppna sig gentemot andra personer? Hur personlig man vill bli?? nu hängde jag inte med....?

Det med bion skulle jag uppfatta som att du hade självrespekt..men det kanske e samma sak som integritet?
  • MrM

Jag skulle säga att det handlar om hur väl principerna återspeglas i implementationen. Vare sig det handlar om en arkitektur eller en person så skall de bakomliggande tankarna och principerna också genomsyra hela bygget eller handlandet hos personen.

Mvh

• Mandarina
    MrM skrev 2009-04-07 08:50:38 följande:
    Jag skulle säga att det handlar om hur väl principerna återspeglas i implementationen. Vare sig det handlar om en arkitektur eller en person så skall de bakomliggande tankarna och principerna också genomsyra hela bygget eller handlandet hos personen.Mvh
    Vill du översätta detta till svenska tack?

Ge gärna ett konkret exempel!
  • Irrationell

På Ne
    integritet, helgjutenhet, att stå emot påtryckningar; även om rätt till skydd mot intrång, t.ex. den personliga integriteten.

Svar på tråden Vad innebär att ha integritet??