• Marline

Födda runt v 27. När började era små le?

Min son är nu 3 månader + några dagar. Lite drygt en vecka korrigerat. Han har "muskelryckningar" så det ser ut som att han ler ibland, ibland ser det även ut som att ett leende skulle kunna vara på väg men det blir inget än. Började fundera ungefär det kan tänkas att han börjar le och skratta på riktigt. Är det när de är runt tre månader korrigerat, eller kanske senare eller tidigare?

När började era små att le och skratta?

• Svar på tråden Födda runt v 27. När började era små le?
  • kroko

Min kille började le när han var runt fem veckor korrigerat, alltså ungefär som om han varit född i "vanlig" tid.

• Marline

Ok. Det kan gå så fort alltså? Vad roligt! Var rädd att jag skulle behöva vänta i flera månader. Tack för att du svarade!

• Jessica1

Mitt barn följer normala barns utveckling. Han tillhör dock de "tidiga" barnen i utvecklingen. Han är även mer "socialt" utvecklad. Men han har ju haft 3 månader längre tid på sig att se världen. Så oroa dig inte för utvecklingen så vida han inte har fått större hjärnskador eller är fortfarande mycket sjuk. Men de flesta av Gustavs prematurkompisar utvecklas helt normalt.

Log 2 v. korr. Född 27+5

~~~~~~~ Gustav 080509 ~~~~~~
  • Marline
    Jessica1 skrev 2009-04-05 08:35:48 följande:
    Mitt barn följer normala barns utveckling. Han tillhör dock de "tidiga" barnen i utvecklingen. Han är även mer "socialt" utvecklad. Men han har ju haft 3 månader längre tid på sig att se världen. Så oroa dig inte för utvecklingen så vida han inte har fått större hjärnskador eller är fortfarande mycket sjuk. Men de flesta av Gustavs prematurkompisar utvecklas helt normalt.Log 2 v. korr. Född 27+5
    Vad roligt att höra att det går så bra för er son som föddes så pass tidigt! Vår har inga sjukdomar som borde påverka utvecklingen sådär. Men sen vet vi inte om han är "tidig" eller "sen" av sig. Det återstår att se. Vi har dock ingen bråska. Han får ta den tid han behöver. Vi är så glada att allt gått så bra som det gjort. Vi längtar dock efter leendet. Det är så roligt då man får respons när man leker och sjunger med dem. Men som sagt så blir det när det blir. Vi är så stolta över honom ändå!
Svar på tråden Födda runt v 27. När började era små le?