• ladyboa

Var köpa nya däck/hjul till barnvagn (BRIO)

Hej!

Jag har precis råkat ut för punka på ena hjulet på min BRIO duo kombi. Typiskt när det är soligaste vårdagen på länge, grrr.
    Har förgäves försökt surfa var man köper nya men hittar faktiskt inget. Jag antar att babyland eller babyproffsen har men finns de i lager eller måste de beställas. Vad kostar de ungefär och är det olika för alla märken eller finns det en standard.
    Någon som vet?
    Jag vet att man säkert kan köpa ny slang och byta men jag känner mig inte så duktig på sånt utan byter hellre hela hjulet.

Tacksam för snabbt svar.

//Petra

• Svar på tråden Var köpa nya däck/hjul till barnvagn (BRIO)
  • Moster Ninna

på babyland kan man köpa,en kompis gjorde det men minns inte vad det kostade.. tror det låg runt 1000lappen... Hon fick ta med sin vagn in och testa för det handlade om hur bromsen satt.
    lycka till..

• norgesessan

vår brio 04 kan använda emmaljungahjul. (kuggbroms på båda)

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • villemina

Nänänä, köp INTE ett helt nytt hjul!!! Jag köpte en begagnad (men aldrig använd) Brio duo i förrgår och det visade sig att det var punka på ena hjulet när jag kom hem med den. Jag lämnade in det hos cykelhandlaren, han tog 50:- för att sätta i en ny slang. Som nytt!!!

• saris2008

Det köper du på en babyaffär, lufthjul kostar 1000:- för 4 st och luftfria 900:-, en ny slang kostar 79:-. Tror att det går att köpa 1 däck för ungefär 250:-. Men det är busenkelt att byta slang om du bara köper en särksilt nyckel för att bort slangen med, finns på cykelavdelningen på tex biltema för 15:-. slang brukar finnas i lager, däck brukar man få beställa.

Det går inte med vilken slang som helst, om du kollar på däcken så ser du att där ventilen sitter så är den lite böjd.

• norgesessan

mitt ena däck bulade ut på sidan, fattar inte vad som är fel....

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • IgglePiggle

Men du TS! Så on.digt att byta hela hjulet
    Ta med dig hjulet till Babyproffsen eller Barnens hus eller vart du nu ska också gullar du lite med dom så kan dom säkert byta det Det gjorde dom åt mig iaf Man kan få vänta i en kvart eller så men det är det värt En ny slang kostar cirka 79,-

• ladyboa

Tack för alla svar...
    Ska åka förbi babyland eller babyproffsen imorgon och sikta på att få hjälp med slang i första hand. Vore ju skönt att få det fixat på plats och se hur det går till så jag vet till nästa gång. Annars kan jag ju köpa både slang och hjul och kan jag inte byta slangen själv så byter jag hela hjulet. (annars lämnar jag tillbaka det, hehe)

Ska ta mig ut i vårsolen imorgon med vagnen iallafall så det måste lagas pronto :)
    Hoppas ni alla har en trevlig dag i solen.

Kramiz

Svar på tråden Var köpa nya däck/hjul till barnvagn (BRIO)