• Jennymed2barn

Behöver rådgivning om 19-åring

Jag vet inte riktigt varför min förra tråd försvann, har försökt prata med rektorn en gång till sedan dess, men ännu en gång påstår han att det inte är skolans ansvar att ta itu med sånt här.

Jag behöver hjälp med min underbara son som är 19 år. Han har haft en halvbra uppväxt, då jag är en ensamstående mamma och hans far lämnade oss i tidig ålder. Han har alltid trivts i skolan och gymnasiumet, men jag börjar tro att de andra eleverna har kul på hans bekostnad så att säga.

Det var häromdagen som jag pratade lite med min sons vän som jag förstod allvaret i situationen. Han berättade även om ett youtube klipp där någon gör sig lustig över min son. Finns det något sätt jag kan kontakta youtube och övertala dom att ta bort klippet? Han har väldigt livlig fantasi och kan ibland drömma bort sig in i sin egen lilla värld, jag tycker det är väldigt ILLA att andra elever på denna skola ska göra sig roliga över detta, jag har pratat med rektorn men han har ingen lust att bry sig.

Snälla, kan nån hjälpa mig, jag blir så ledsen över det hela.

Jag blir även lite ledsen över hans kvinnosyn, jag vill inte att han ska börja se kvinnor som bara "sexobjekt".

Vad ska jag göra??? http://www.familjeliv.se/Forum-3-171/#

• Svar på tråden Behöver rådgivning om 19-åring
  • Neville

hmm... önskar jag kunde säga något som gör det lättare och löser allt.
    men det måste gå att anmäla videon iallafall.
    prova att registrera dig och anmäl den som lagt ut videon. behövs ju bara dens visningsnamn tror jag.

önskar jag hade fler tips, men hoppas allt går bra!

• Emekal

jag har användare på youtube och om du vill kan jag gå in och anmäla klippet!

Så här ska inte personer få hålla på! Men hoppas verkligen att skolan ser det och försöker prata med dessa personer!

• Kithara

Jag flaggade klippet som mobbing, har också användare på youtube. Stå på dig mot rektorn, är det så att de är elaka mot din son måste ju någon göra nåt åt det, och rektorn är Skyldig till det! Hans kvinnosyn däremot kan nog mest du göra något åt genom att prata med honom om det. Ser din son den här videon som ett problem och hans kamraters beteende eller vad säger han? Hoppas ni får en lösning på problemet i alla fall!

• timberhochmandie

Som jag skrev i den andra tråden är videon alldeles uppenbart ihopklippt. Tycker inte att du ska dra några som helst slutsatser om din sons kvinnosyn baserat på den! Det är säkert inget fel alls på hans kvinnosyn...

Tycker din son att klippet är jobbigt? Tycker han att kamraterna i skolan är jobbiga? Jag tänker så här... Han tar snart studenten, eller hur? Om han hittills inte har upplevt att de andra är på honom så kanske du gör honom en otjänst genom att föreslå att det är så. Förstår du hur jag tänker? Om han i dag går till skolan glad i hågen och tycker att allt är toppen, varför då göra något? You can't fix what ain't broken. Skulle han må bättre om du sa att du tror att de andra gör sig lustiga på hans bekostnad? Skulle han fortsätta att trivas med skolan och livet om han i fortsättningen ska behöva vara misstänksam mot sina klasskamrater för att han inte längre vet om han borde ta illa vid sig eller inte? Jag förstår om tanken på att inte göra nåt fullkomligt skär i ditt mammahjärta, men vilket tror du att HAN skulle må bäst av?

Svar på tråden Behöver rådgivning om 19-åring