Blodfylld livmoder och missfall
Hej.
Jag har efter några veckor med fruktanvärda smärtor i magen, samt mycket kraftiga blödningar ( tidvis som att vrida på en kran) idag fått beskedet att jag fått missfall, samt att skrapning måste göras redan imorgon.
Dock fann de även något som till och med läkaren tycktes anse underligt, min livmoder är fylld av levrat blod, och orsaken till detta tycktes inte vara missfallet i sig. Gynläkaren frågade till och med mig "hur det kan komma sig" och tillade att tappen ev var för trång. Som jag förstod det så var detta inte blod från själva missfalllet, utan något annat. Redan innan gravtestet var gjort idag fick jag veta att jag skall opereras imorgon, och suga ut allt blod ur livmodern.
Nu när jag väl är hemma börjar frågorna komma. Vad kan detta vara, har någon annan varit med om något liknande?
Som läkarna beskrev det så är det två ingrepp som skall göras imorgon, skrapning OCH sugning av blodet i livmodern. Men, är inte skrapning att suga det också?
Det här är blev invecklat och svårförklarat, men jag hoppas att ni förstår. Om inte så fråga.