Så trött på jobbet
Hej,
jag måste bara skriva av mig lite om hur fruktansvärt trött jag är på mitt jobb. Alla jobb jag har haft har egentligen varit mer eller mindre tråkiga. Jag är högutbildad och har ett kvalificerat jobb med en hög inkomst... men vad hjälper det när dagarna sniglar sig fram.
Den bilden av mig själv som jag hade när jag var yngre var att jag skulle ha ett utvecklande jobb, händelserikt och varierande, med roliga och smarta kollegor.
Med facit i hand så sitter jag ni bakom en skärm, i ett bås, och stirrar på en dataskärm dagarna i ända på en stor anonym mjukvarujätte.
Jag känner hur själen dör lite grand dag för dag. Jag tror att det skulle passa mig att jobba i nöjesindustrin - förlagsindustrin, på skivbolag - något som inte är så knastertorrt. Men sådana jobb går inte att få utan branscherfarenhet, Jag orkar heller inte omutbilda mig då jag redan har pluggat i fem år för att nå till min nuvarande position. Och jag gillar ju lönen, det är underbart att kunna resa och inte oroa sig för sin ekonomi etc.
Men ändå... vad ska man göra när yrkeslivet inte blev som man tänkt sig??? När Carrie Bradshaw plötsligt blev till en blek kvinna med tantkostym som bara utbyter fem fraser med sina urtrista kollegor om dagen vid kaffeautomaten? STÖN!!!!!!!!!!!!
Någon som känner igen sig????? Vad göras?? Ska snart på mammaledighet (inom 6 mån om allt går väl) - så då får jag i a f en välbehövlig break, men man kan ju inte fly yrkeslivet för evigt.