Kan jag ta lån/kredit som student?
Jag är student och har studimedel från CSN. Jag behöver ta ett lån eller kredit på 15000. Jag jobbar inte, men det är ändå en sån liten summa det borde ju gå.
Var kan jag ansöka om lån/kredit på 15000?
Jag är student och har studimedel från CSN. Jag behöver ta ett lån eller kredit på 15000. Jag jobbar inte, men det är ändå en sån liten summa det borde ju gå.
Var kan jag ansöka om lån/kredit på 15000?
Har svårt att tror att du blir beviljad en kredit när du saknar inkomst. Kreditgivaren kollar ju upp din inkomst och eventuella betalningsanmärkningar, och med CSN som enda inkomst lever du ju på existensminimum. Tror inte CSN ens räknas som inkomst.
vad är det för lån du vill/behöver ta? jag vet att tex onoff har speciella avtal för studenter så att man kan få kredit på 5000 kr... det som kredit bolagen går på är ju din årsinkomst... du kanske ska kolla hos din bank. bättre med ett säkert lån än ett lån med jätte hög ränta...
Nordea har studentlån men jag tror det är max 10 000. Andra banker borde ju också ha så gå in på deras hemsidor och kolla.
kolla in humanfinans! tror man kan ta lån på upp till 20 000 som student.
Jag fick 15 000 på kredit av swedbank.
Utan att ens ansöka om det. Fick hem papper om att jag kunde få det bara.
Fråga där.
Jag var student då och levde på csn.
jag blir student i augusti..och kommer då ha studielån och få ut alltsom allt med csn+barnbidrag + underhåll =ca 14.000kr...och troligtvis jobba varannan helg..
och ska via mina föräldrars bankman få ta ett lån,så jag kan köpa mig och min son en lägenhet..och lägenheten kostar ca:950.000kr...så tror absolut du får ditt lån..
lycka till!!
//sebbis mamma