• DearKarma

Någon mer som varit nervös inför UL?

Vi ska på ul om drygt två veckor, och jag känner att jag börjar bli så nervös. Det dyker upp massa konstiga frågor och rädslor i mig, tänk om det inte skulle vara något där, eller tänkt om den inte lever, eller tänkt om något är fel, sådana tankar kommer över mig ibland nu när det närmar sig.

Är det ovanligt att känna så? Eller kan någon känna igen sig i denna oro?

• Svar på tråden Någon mer som varit nervös inför UL?
  • Ellisizza

Jag har också UL om ca 2 veckor. Är också orolig men inte sjukt mkt.
    Har hört hjärtljud i v15, sett den lille på ett extra UL (pga sammandragningar, var ingen fara) och känner sparkar dagligen så jag vet att den lever.

Däremot är jag orolig över att det ska vara något fel på den, eller att den ska vara för liten och att se ska säga att det kommer gå åt skogen och så vidare. Sen kan den ju hinna dö till dess mm..

Men jag försöker att inte oroa mig. Tänker att alla oroar sig och att de för det mesta går bra!

• candelia

Tror inte att det är ovanligt alls! Jag var sjukt nervös!
    Var på UL i måndags. På väge dit var jag så nervös att jag mådde illa. Min största rädsla var att det inte skulle vara något där! Andra rädslor var att något skulle vara fel med barnet eller att det skulle vara flera där inne...  Var nog nervös för det mesta.
    Men därinne fanns det en liten pojke som vad dom kunde se var frisk.
    Snacka om att man var lättad efteråt!

• DearKarma

Skönt att höra
    O vad skönt att man inte är ensam med dessa rädslor.. att de liksom hör till.

• Marge75

Jag var också helt tokigt nervös. Vi gjorde vul i vecka 7 och 8 tror jag det var, och sedan var rul:et nästa anhalt. Jag fantiserade ihop det ena värre än det andra, och kunde knappt gå dit för att jag var så nervös. Så när vi väl var där och allt såg bra ut så var jag inte ens lycklig, jag var bara lättad och gråtfärdig. (Lite svårt att förklara, men så där man kan bli när man varit helt tokigt orolig över något och det sedan visar sig vara okej - man blir inte glad, man blir helt tom och gråtfärdig).
    Så jag tyckte inte att rul var helt fantastiskt och underbart, men det är skönt att höra att allt ser bra och normalt ut.
    Lycka till!

• Sazee

Jag var också supernervös innan jag hade varit på UL. Fick för mig som många andra att de inte fanns någon bebis därinne, eller att han/hon skulle vara missbildad och inte överleva utanför magen osv. Jättejobbigt att tänka så, men jag har lärt mig att de är många många som tänker så som jag gjorde. På RUL i måndags fick vi se våran friska son (iaf som de kunde se). :) Jag tror att de hör till att vara nervös och orolig. Kanske ett "bevis" på att mamma-känslorna är där. :)

Grattis till bebben!

• Mille

Här är en till orolig själ...Vi var på UL i fredags och innan dess var jag sjukt orolig och nervös. Har mått bra hela graviditeten och inte haft några komplikationer så mitt enda "bevis" på att jag var gravid var två graviditetstest och ingen mens ... Höll på och nojade massor över allt ifrån att det inte fanns någon bebis i magen till att bebben inte var frisk/levde där inne. Känslan sen, när vi såg bebisen och barnmorskan berättade att allt verkade bra med den, var fantastisk! Nu känns allt dessutom mer verkligt, både för mig och min kille.

Tror det hör till att man blir så där, iaf för vissa människor.
    Lycka till och tänk på att för de flesta går det ju bra!

• Sirendes

Jag också! Har ändå känt bebis röra sig massor på senaste tiden, har även gjort VUL i vecka 11, och ändå känns det nervöst. Tror det är vanligt. Vi ska göra UL imorgon!! Ojoj.. Längtar och samtidigt lite nervös. Lycka till till er!

• Januaritösen

Haha...jag vart så jävla nervös innan att jag inte fattade att jag kände den första sparken när jag satt i väntrummet!

• mia maria

När jag väntade sonen så var jag jättenervös o helt säker på att det inte fanns någon där inne!
    Denna gång har jag varit på tidigare vul/UL pga blödningar, o då har ju allt sett bra ut, men jag är ändå jättenervös inför RUL 9/4
    O även fast jag är ganska så säker på att det är små sparkar jag känner så är jag jätterädd för att bebisen har dött där inne

Så det är nog jättevanligt att man är nervös...!

• skrållan1978

hej!

Väntar barn nummer 6 och har vart nervös inför varje barns rutinUL. I morrn e det dags för rutinUL o jag är jättenervös, nervös att nåt ska vara fel eller så... helt normalt att man känner så tror jag=)

Hoppas man kan sova i natt*ler*

Lycka till på UL allihop=)

Nummer 6 i magen=)
  • stella82

Här är också en som är sjukt nervös för RUL nästa vecka ( vecka 19 då).. Trots att jag redan varit på 3 UL sista nu i vecka 14 men vågar ändå inte tro på att allt är bra där inne!!!!!

Hade MA i höstas - kanske därför...

Har dock lovat mig själv att jag ska föröska koppla av och njuta av graviditeten om nu allt är bra på RUL!!!

VI SKA FIXA DETTA TJEJER!!!

• stella82
    Januaritösen skrev 2009-03-29 12:10:16 följande:
    Haha...jag vart så jävla nervös innan att jag inte fattade att jag kände den första sparken när jag satt i väntrummet!
    Åh vad roligt att du kände första sparken i väntrummet till RUL.... så oväntat men ändå så lämpligt....
    Kul!! Grattis!!
  • Storslagen

Jag är jättenervös , tänker också mycket så , tänk om det inte är något hjärtslag . Jag trodde bara det skulle vara spännande , men det är det inte . Jag är skiträdd ! :( skönt att fler känner så , dessutom vet jag inte om det är bebisen jag känner eller inte . Är i vecka arton , Bör man känna bebben då ?

människor omkring mig säger att jag inte ska oroa mig , men det gör jag ändå , kan inte hjälpa det ! :(

• Steff92

Jag förstår dig, jag är med jätte nervös. ska på ul på måndag för att bekräfta graviditet och hoppas allt ser bra ut 

• Steff92

vissa känner inte bebis förens i vecka 20 så det är inget konstigt. Jag kände min första först i vecka 19-20

Svar på tråden Någon mer som varit nervös inför UL?