• Anonym (ts)

INDERAL (betablockerare)

Min fråga är till er som fått Inderal utskrivet vid hjärtklappning vid tex föredrag. jag har fått 20 mg utskrivet men ska bara ta halva tabletten, alltså 10 mg. Men jag tycker inte jag får någon verkan. Jag tar tabletten ca 1 timme innan ex ett föredrag. Hur pass innan tar ni tabletten och hur många mg tar ni? Funderar på att öka till 20 mg, men kanske då ska kontakta min läkare innan.

Sen undrar jag hur länge den håller i sig, har verkan i kroppen? Och hur ofta kan man ta den? Detta är frågor som jag så klart glömde fråga min läkare, men nån kanske kan svara på de ist...

• Svar på tråden INDERAL (betablockerare)
  • Anonym

Jag äter PROPRANOLOL (samma som Inderal),och äter 20mg på morronen å ibland 20 mg på kvällen.
    Har ätit 20mg x 3 förr.

tror inte alls att det är ngn fara att öka din tabl. men det är ju alltid bäst att fråga dr. först!

Lycka till!
    Camilla

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2009-03-27 18:37:44 följande:
    Jag äter PROPRANOLOL (samma som Inderal),och äter 20mg på morronen å ibland 20 mg på kvällen.Har ätit 20mg x 3 förr.tror inte alls att det är ngn fara att öka din tabl. men det är ju alltid bäst att fråga dr. först!Lycka till!Camilla
    Men varför äter du detta läkemedel då? av samma orsak som mig?
  • Anonym (thesame)

Eftersom du fått 20 mg utskrivet är det ingen fara att testa ta 20 mg. Du kanske behöver en högre dos för att den ska ge verkan. Att du börjat med att ta halva tabletten är nog för att testa om en lägre dos räcker. Det är ju dumt att ta mer medicin än man behöver. Testa som sagt en hel tablett.

• jennan34

Jag har ätit inderal i nio år o har tagit nästan dagligen 3*40mg.Mot hjärtklappning o skakighet i händerna..Så det är ingen fara om du tar högre dos.

• Anonym

Hej igen.Jag lider av hjärtklappning.

• Anonym (ts)

ok då provar jag att öka till 20 mg. Tack för era svar!

Men hur länge håller entablett i sig då? några timmar?

Svar på tråden INDERAL (betablockerare)