Ont/mensvärk några dagar efter skrapning
Genomförde en skrapning i måndags 23/3 efter MA och IVF. Upptäcktes i vecka 11, graviditet avstannat i vecka 7. Väntat i 2 veckor men inget har hänt. Vidrigt!
Skarpningen var helt komlikationsfri enligt läkaren, gick snabbt och lätt och jag kände en sådan lättnad efteråt. Hade bara lite mensvärk första dagen, blödde ytterst lite, sen inget mer.
Nu, 3 dagar senare, har jag dock börjat få molande mensvärk i magen. Har ingen feber, inga konstiga flytningar. Blöder knappt något heller. Ändå har jag liksom "ont". Känns som mensvärk. Inte mer, inte mindre. Är så himla orolig för att det ska vara några komplikationer efter skrapningen Infektion eller något. orkar inte med det oxå. Räcker med den dos av undersökningar och behandlingar jag fått genomgå de senatse månderna känns det som. Usch...
Undrar bara om det är någon anna som kännt sådan här Känsla/smärta/ont efter skrapning. Är det normalt. Har ringt till kk akut och sjukvårdsupplysningen och de ber mig bara vänta. Jag blir dock så orolig...Tänk om något är fel? Livrädd att försvåra ytterligare för framtiden.
Har försökt läsa mig till information på nätet o här på FL. Hittar bara om blödningar efter skrapning. Inget om hur det "känns" dagarna efter. Självklart tycker man ju att man måste känna något efter ett ingrepp, det tycker jag inte är så konstigt, men jag har ju inte kännt något alls på 2 dagagar och så nu idag, hela dagen denna jäkla milande mensvärk
Någon som upplevt samma? Så tacksam för svar, väntan och oron för allt gör en tokig.