• Nåta

Ögonbrynen blev för mörka!

Jag har fått ett litet problem. Skulle färga ögonbrynen igår som jag har gjort massor med gånger förr utan problem. Tyvärr fastnade jag framför TV:n och VIPS så blev dom för mörka så klart!
    Jag har fått för mig att om man gnuggar in hårschampo i dom ett tag så bleknar färgen, men nej då, funkar inte på mig.
    Är det någon som har något litet husmorstips som funkar så skulle jag bli glad?

• Svar på tråden Ögonbrynen blev för mörka!
  • HaltaLotta

Testat med diskmedel? Vet en kompis som blev aldeles för mörkhårig när hon färgadew håret hemma en gång, hon schamponerade med diskmedel o det tog väck färgen!

Kanske funkar på öronbryn också?

• Nåta

Tack, jag provar det. Jag är beredd att prova det mesta. Puh, tänk om någon är lite skojjig och säger testa med att gnugga in ögonbrynen i ketchup eller nåt. Jag skulle bergis göra det! :.)

• gotjej

OJ!

Tror bara att du kan trösta dig med att dom bleknar tillbaks (det värsta lägger sig) fort.....

• pazzaragazza

Ett gammalt husmorstips som min mamma lärde mig (hon var hårfrisörska): gnugga ögonbrynen och huden runt omkring med cigarettaska och lite vatten. Jag vet, det låter äckligt men det hjälper faktiskt!

• Nåta

Pazzaragazza:
    Tack för tipset. Det klingar faktiskt nån klocka ang cigarettaska...har nog hört det nån gång för länge sen. Bäst att prova. Ja som ni märker så har ju jag det jag gör ikväll!!

• Åse

Annars är det bra att lägga lite extra med puder
    över ögonbrynen i några veckor, då blir färgen mattare.

• vivianne

Jag har ingen tillgång till cigarettaska så det har jag aldrig testat men för mig brukar det ofta hjälpa att scrubba huden under som ju brukar ta färg också. Citronsaft skall ju annars kunna bleka hår...

• aquagirl

åhnej, jag gjorde samma misstag dagen innan jag skulle till sälen med 16 bekanta kompisar. Jag började nästan att gråta. Jag fick då en massa råd, bl.a. ha hårspray på ögonbrynen och smörj in ögonbrynen med balsam.

• Despinetta

Ofta ser dom ju väldigt mörka ut direkt efter eftersom det sitter färg även på huden under. Det går ju bort på ett par tvättar! Du får väl helt enkelt ta och använda lite mer mascara för att balansera upp ögonbrynen så känns det nog lite bättre!

• mosterYster

Lite fett brukar lösa upp hårfärg, gnid in lite vaselin eller olja och tvätta bort med vanlig tvål.

• loopy

kanske kan du prova med att gnussa på lite citronsaft med? citron har ju en blekande effekt på håret så det borde väl funka på ögonbrynen med?

• Nåta

Tack för alla tips. Jag visste väl att ni satt och ruvade på massa knep.
    Nu har jag provat med diskmedel, det blev en liten gnutta bättre.
    Tänkte prova med citron nu, sen kan det kanske börja likna nåt. Och funkar inte det alls så har jag ju några knep kvar..

Tjingeling så länge!

• AnnaZ

Men se upp så du inte gnuggar bort ögonbrynen helt och hållet med alla fina knep!!!

Anna

• Nåta

Ja gud, det kanske slutar med att jag skriver ett nytt inlägg i morgon:
    Hur får man det att se ut som man har ögonbryn fast dom egentligen har ramlat av under natten?

• Nalle Puh77

Nåta:

Hihi...ja det får vi verkligen hoppas att dom inte har gjort

Hoppas det är bättre nu, har själv gjort misstaget och fått kolsvarta ögonbryn inget kul.
    Men med denna starka vårsol så bleks dom ju relativt fort....dessutom finns en helg hör med tipps här.

Svar på tråden Ögonbrynen blev för mörka!