• mamii

problem med dottern efter helg hos pappa

Jag skulle verkligen behöva tips lr något om nån som varit med om samma..Det är så att min dotter är hos sin pappa varannan helg och när hon kommer därifrån blir hon som en annan människa, hon blir skrikig och bråkig och slåss och hon lyssnar inte osv osv.. är det nån mer som har/haft sånna problem? det är verkligen jätte jobbigt och jag fattar inte varför det är så? mår hon dåligt?

Tacksam för tips! // stoltmamii.blogg.se

• Svar på tråden problem med dottern efter helg hos pappa
  • MammaHela

Jag gissar att det helt enkelt är så att det är hemma hos dig som hon känner sig tryggast, så det är hemma hos dig hon vågar visa hur hon mår.

Är du med på vad jag menar?

har med tomt badkar...
  • mamii

ja jag är med på hur du menar.. men hur ska man göra för att det inte ska vara så? alltså, någon lösning, mår jätte dåligt när hon ska dit & att hon själv gråter när hon ska dit.. hon är två år & tre månader.

• MammaHela

hur ofta är hon där?

Hon kanske behöver träffa pappa oftare om det är varannan helg.

har med tomt badkar...
  • mamii

Hon är där varannan helg, men nu har hon varit där två helger i rad för han valde att ha en farlig hund hemma hos sig i över en månad och då vägrade jag lämna henne där.,.

• MammaHela

då beror det nog på det, hon träffar honom för sällan.. Hon är ganka liten och skulle nog behöva träffa pappa mer regelbunder med kortare tid mellan.

har med tomt badkar...
  • frollen

jag tror inte att hon mår dåligt hos pappan.. däremot så när hon kommer till dig efter en helg så känner hon nog att hon saknat dig och då är alla känslor lite upp och ner.

"han valde att ha en farlig hund hemma hos sig i över en månad och då vägrade jag lämna henne där.." eh.. vem bedömmer vad en farlig hund är? på hans helger han han umgängesrätt, det vet du va? du kan inte säga till hur han ska ta hand om erat barn och du vet att han inte ens behöver berätta för dig vart dom är osv osv?

mammor verkar tro, och nu pratar jag inte bara om dig, att dom är dom ända som är viktiga i ens barns liv. att dom vet bäst osv osv.. så jävla sorgligt.

håller med nån som skrev högre upp om att erat barn kanske borde träffa pappan lite oftare.

• havielmo

Har haft det lika med min son och han är 7 år nu. Vi har hela tiden haft varannan vecka men fick tips från familjerätten att dela upp tiden 10-4. Så nu bor sonen hos mig och är hos pappan varannan helg tors-sön och det har blivit bättre. Så det behöver inte alls bli bättre av att de träffas oftare. Min son blir uppochner när pappan kommer hit eller kommer till träningen för att heja en snabbis. Så även det måste slutas med. Varje sånt litet möte som för pappan betyder massa innebär ännu ett uppbrott för sonen och han kommer på att han saknar pappa varje gång. Ni får prova er fram och se vad som blir bäst i just erat fall. Men jag tror att för ett sånt litet barn är det bästa att ha en fast punkt vilket hon ju nu har.

LYCKA TILL!!

• mamii

hon FÅR träffa honom oftare och ha vår dotter oftare, men han vill INTE... JAG är den som bedömer vad en farlig hund är. en hund som blir illa behandlad, är en pitbull, tränas för att vara kamphund och INTE är van vid barn. Det är fan i mig en farlig hund som är tränad för att hugga andra djur m.m.. jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag släppt iväg henne till en aggresiv hund om hon sen blev biten !!

Jag vet inte om dom är iväg nån gång lr så, och jag behöver inte veta. jag vill att hon är där oftare, men vill han inte ha henne oftare så vill han inte.. jag VET att jag inte kan bestämma mer om jag så skulle vilja om vissa saker.. & jag VET att hon behöver sin pappa i sitt liv & som förebild.. men han har ju helt enkelt visat att han inte kan ta det stora ansvaret.. & det är inte mig det är synd om, inte ett skit. det är vår dotter det är synd om som JAG uppfostrar!

Svar på tråden problem med dottern efter helg hos pappa