Jag kan inte ge mina barn lika mycket leksaker/kläder som kusinen får.......
Jag har två döttrar som vi valt att jag ska stanna hemma med. Jag ångrar inte det valet, för jag tror att det i längden är det bästa för mina barn.
Men alla ni som är hemma vet ju säkert att ekonomin kan bli något ansträngd, och att man måste välja vad man lägger pengarna på. Det innebär att mina barn kanske inte kan få riktigt lika mycket saker som sina kompisar, vars föräldrar båda jobbar.
Det är mina barn fullt införstådda med, och de är verkligen jätteduktiga och klagar sällan över just detta.
Men nu till mitt problem; Min lillasyster och hennes man fick kämpa väldigt hårt och länge, och fick utstå många missfall innan de äntligen fick sin dotter. De har "bara" henne och båda jobbar heltid.
Då de inte vill att hon ska behöva vara så mycket på dagis så brukar de be mig att ställa upp ibland och hämta henne tidigare. Hon är i samma ålder som min yngsta dotter, 5 år.
Det är klart att jag ställer upp, för jag tycker att det är en jättego liten tjej. Men problemet är att varje gång hon kommer hit så har hon någon ny leksak, eller ny klänning att visa upp. Saker som jag inte har någon möjlighet att ge mina barn.
Igår var det jättefina silverglittriga ballerinaskor med liten klack. Min lilla tjejs ögon blev som vanligt enorma. Och jag såg hur hon längtade. Det gjorde så ont i mig.
Detta händer verkligen jätteofta.
Missförstå mig inte! Min syster och hennes man har ju en helt annan möjlighet att "skämma bort" sitt barn. Och med tanke på hur de kämpade för att få henne så har jag full förståelse för att de vill ge henne allt de kan! Det är egentligen inte det saken gäller.
Min fråga är helt enkelt; Finns det någon annan hemmaförälder här som är/har varit i samma situation. Hur hanterade ni det?
Ångrade ni någonsin att ni inte valt att jobba istället, så att ni kanske haft möjlighet att ge ert barn lika mycket?
Hur ska jag göra för att det inte ska bli så svårt för mina barn (främst för den yngsta)? Finns det något jag kan göra för att det inte ska bli fullt så "påtagligt" att kusinen får mer och finare saker än mina barn?