• jungfru76

Hemmaföräldrar i Hässelby?

I april flyttar jag och min lilla familj till Hässelby södra:) Vi har en son på 10 mån som skulle vilja ha lite nya kompisar i området, ja hans mamma oxå för den delen;)
    Vore kul att lära känna några för besök på öppna förskolan, parklek eller promenader.

• Svar på tråden Hemmaföräldrar i Hässelby?
  • guldbruden

Vart i hässelby mer exakt kommer du flytta, jag bor själv i hässelby har dock inga små barn, men nya vänner är aldrig fel.

vil du inte lägga ut här så inboxa mig gärna

• jungfru76

Nästan vid Riddersvik:) vart bor du då? har du stora barn eller inga alls kanske?

• guldbruden

vi bor vid hässelby ip. jag har 2 flickor 8 och 10 år gamla. och en bonus son på 10 år.

• jungfru76

Okej, det ligger vid Hässelby Gård va?

• guldbruden

J eller en lite bit i från, vi bor precis på gränsen hässelbygård och villastan.
     vi bor lite uppe på höjden i radhus området.

Ska du vara hemma ett bra tag till eller har du planer att återgå till jobb?

• jungfru76

Okej då tror jag att jag vet vart det ligger:) Har bott i Hässelby tidigare så nu flyttar jag tillbaka;)
    Jag ska vara hemma till augusti sen börjar klimpen på förskola. Fick reda på ställe för 2 veckor sen så känns jätte bra att ha det klart och att det dessutom blev samma förskola som hans kusin går på är inte sämre:)

• guldbruden

Oj det var ju bra att du redan nu vet om platsen, men då är det kanske privat? för kommunal e det ju typ en vecka innan dom får reda på platsen.

hoppas du kommer trivas nu när du kommer tillbaka.

• jungfru76

Ja det är en privat förskola men från dom kummunala brukar man få reda på i april tror jag:) Jag jobbar i förskolan så blir spännande att vara förälder:) Men det är min sambo som kommer sköta inskolningen.

Men du jobbar förstås om dagarna? Skulle vara kul att fördriva lite tid med någon om dagarna.

• Hemmaföräldern

Lite missvisande.....
    rubriken borde heta "söker föräldralediga i Hässelby :)"

Nu tror nog många att du tänkt stanna hemma lite längre och bli hemmaförälder (se hemmaforaldrar.se)

Nu handlar det ju om en kort period och då kanske du ska prova att leta upp föräldrar på öppna förskolan eller kontakta din församling och se vad de kan erbjuda. 'De brukar ha träffar för föräldrar och barn.

Lycka till!

Svar på tråden Hemmaföräldrar i Hässelby?