• BeccaStina

beviljat snitt i Göteborg??

Hur e det här i göteborg, e det lätt att få snittet beviljat??

jag vill så gärna någongång ha en till liten men vågar verkligen inte föda vaginalt igen.. detta är varför:

-förlossningen tog 20timmar
    -bebisen var jätte stressad heeela tiden så läkarna var riktigt oroliga
    -jag spydde under alla 20 timmarna!
    -jag blödde för mycket efter förrlossningen
    -mådde riktigt dåligt och hade ont i kroppen i nästan en månad
    -fick extra dropp med järn på BB (nytt blod slapp jag precis)
    -fick vara kvar på BB i 5 dagar för att de inte ville släppa hem mig för att jag hade för dåliga blodvärden..

jag vet att några av dessa argument är "dumma" men jag vill verkligen inte föda vaginalt igen, skulle någon som jag kunna få snitt??

• Svar på tråden beviljat snitt i Göteborg??
  • livetlilla

Hej!
    Jag tror att det är rätt svårt att få beviljat ett snitt i göteborg, om man inte har medicinska skäl (vet inte vad som räknas till medicinska skäl riktigt dock). Jag fick beviljat pga humanitära skäl vid min första graviditet, men fick gråta och kämpa rätt mycket för att få det...
    Har hört att varberg är mycket enklare att få snitt hos, om du kan tänka dig det?

Tre månader efter min förlossning efter första graviditeten (det blev inte som det var tänkt kort sammanfattat) så fick jag prata med en läkare som redan då lovade att jag skulle få ett snitt beviljat om jag blev gravid igen.

Kanske du kan prata med en barnmorska/aurora/läkare och berätta om din rädsla och få hjälp redan innan en ev ny graviditet?

Hoppas att allt går bra för dig!
    Kram

• Alexandra82

Jag har fått igenom som så att om det händer nåt under min förlossning som gör att man måste forcera den (få ut bebisen snabbt) så ska dom göra ett snitt istället för sugklocka eller massa andra saker.
    Men helst av allt vill jag ju föda vaginalt, men just för att känna att man inte har pressen på sig om allt blir kaos så gick jag till en aurora och fick det beviljat.
    Min första förlossning tog ca 36 timmar men då gick själva krystandet hur bra som helst, med andra tog det ca 8 timmar från första små molvärkarna och då gick en del saker snett och det klarar jag inte av en gång till.

Kanske kan vara nåt för dig med med en sån lösning?

Svar på tråden beviljat snitt i Göteborg??