• Sol Angelica

Snittsamtal på fredag, vad gör jag om dom säger nej???

Ska på snittsamtal i Kristianstad på fredag.
    Är livrädd att dom ska neka mig snitt, eller att dom inte lyssnar. Är livrädd att jag inte ska kunna förklara vad det är jag är så rädd för!!

Är gravid med mitt första barn, och folk i min omgivning fattar inte vad jag är så rädd för. 
    Det är ju det mest naturliga som finns att föda barn... INTE FÖR MIG!!!! Varför kan folk inte bara stötta istf att bara prata bort det??

Min Bm ville knappt ge mig en tid till samtal, för hon gillar personligen inte kejsarsnitt. Tänk om personen jag ska prata med är likadan?? Tänk om dom inte ens vill låta mig få en chans att förklara?

Nån som har tips på hur man lättast kan uttrycka sig för att dom ska förstå????

• Svar på tråden Snittsamtal på fredag, vad gör jag om dom säger nej???
  • Lona

jag fick ej snitt och då har jag hjärtfel som jag var rädd för att ej kunna klara en riktig förlossning!Men jag hade en dröm förlossning och allt gick super bra

• Drage

Vänligt frågat: Vad är du rädd för? Du har ju aldrig varit med om det...

• LA Woman

Hej!

Jag förstår vad du pratar om då jag själv var lika rädd. Jag ändrade mig angående snitt efter att fått höra om alla risker och valde att hellre föda avginalt. Antar att det kanske är lite skrämseltaktik angående snitt ifs Men är väldigt glad över mitt beslut, för det var verkligen inte så hemskt som jag trott att föda barn

Hoppas att de lyssnar på dig!!!! Lycka till!
    Kram

• romani beauty

Jag fattar faktiskt inte att de FÅR neka..

• AngelOfHarlem

Jag förklarade bara sakligt hur det låg till, och då sa överläkaren att de inte kunde neka mig snitt.
    Det gick superbra och jag är jätteglad att jag valde att snittas!

• 1977Maria Therese

Jag tog med sambon och min mamma jag fick snitt. Så skönt när vi gick och jag hade ett datum :))

• Sol Angelica

Vad jag är rädd för??? ALLT!!!

Smärtan, att spricka, att dö.... Att mitt barn inte ska överleva....

Jag var med när min mammas livmoder lossnade, och hon höll på att förblöda. Min lillebror överlevde inte. Det är inget man glömmer så lätt. Trots att jag bara var 9 år...

Det är en av dom saker som gjort att jag aldrig hade tänkt skaffa barn. Nu blev det så att jag blev gravid iaf, och jag trodde att jag skulle klara det. Men som det är nu kan jag inte njuta av det. Gråter och mår illa när jag bara tänker på förlossningen.

• princess of hearts

Sol Angelica skrev 2009-03-17 18:35:34 följande:

Vad jag är rädd för??? ALLT!!! Smärtan, att spricka, att dö.... Att mitt barn inte ska överleva.... Jag var med när min mammas livmoder lossnade, och hon höll på att förblöda. Min lillebror överlevde inte. Det är inget man glömmer så lätt. Trots att jag bara var 9 år... Det är en av dom saker som gjort att jag aldrig hade tänkt skaffa barn. Nu blev det så att jag blev gravid iaf, och jag trodde att jag skulle klara det. Men som det är nu kan jag inte njuta av det. Gråter och mår illa när jag bara tänker på förlossningen.
    Då bör de inte neka dig ett snitt. Du är så pass rädd att de inte kan tvinga dig till en vaginal förlossning. Det vore totalt inhumant. Kram och lycka till!
  • gabbilw

Vad jag är rädd för??? ALLT!!!Smärtan, att spricka, att dö.... Att mitt barn inte ska överleva.... Jag var med när min mammas livmoder lossnade, och hon höll på att förblöda. Min lillebror överlevde inte. Det är inget man glömmer så lätt. Trots att jag bara var 9 år...Det är en av dom saker som gjort att jag aldrig hade tänkt skaffa barn. Nu blev det så att jag blev gravid iaf, och jag trodde att jag skulle klara det. Men som det är nu kan jag inte njuta av det. Gråter och mår illa när jag bara tänker på förlossningen.
    Jag tror absolut du blir beviljad snitt. det där är själ nog! lycka till! det kommer gå bra ska du se=)
  • LA Woman
    Vad jag är rädd för??? ALLT!!! Smärtan, att spricka, att dö.... Att mitt barn inte ska överleva.... Jag var med när min mammas livmoder lossnade, och hon höll på att förblöda. Min lillebror överlevde inte. Det är inget man glömmer så lätt. Trots att jag bara var 9 år... Det är en av dom saker som gjort att jag aldrig hade tänkt skaffa barn. Nu blev det så att jag blev gravid iaf, och jag trodde att jag skulle klara det. Men som det är nu kan jag inte njuta av det. Gråter och mår illa när jag bara tänker på förlossningen.
    Tror verkligen inte heller att de kommer att neka dig snitt efter den upplevelsen!!! Lycka till!!!! Kram!
Svar på tråden Snittsamtal på fredag, vad gör jag om dom säger nej???