• Fiviva

premaurföräldrar i övik

vore kul att komma i kontakt med andra prematur föräldrar i övikstrakten.
    kanske ta en fika och ventilera lite tankar med andra som fått en tuff start på sitt föräldraskap.

• Svar på tråden premaurföräldrar i övik
  • modershjärtat

Här finns en till. Nova föddes i v.27 i juni 07. När föddes ditt barn? Vore absolut kul att komma i kontakt med andra prematurföräldrar här i Övik.

• Fiviva

hej mina barn föddes i v 33 nov 06
    och min dotter föddes i v37 aug 08 hon var tillväxthämmad och lika stor som sin bror.
    Skrev tillbaka till dig i gästboken men svarade här iallafall :0)

• LisetteWernholm

Hej! Vår dotter är född v 28 och kom till världen oktober-06, vi väntar nu vårt andra barn. Har kommit så långt som v 30 nu utan tecken på havandeskapsförgiftning.
    Vad berodde era för tidiga födslar på?

/Lisette

• modershjärtat

Nova (och hennes tvillingsyster som bara fick leva ett och ett halvt dygn) föddes för tidigt pga. tvillingtransfusionsyndrom. Det upptäktes i v.25+5 och vi låg på förlossningen i Umeå i två veckor innan de bestämde sig för att ta ut dem med snitt.
    Lizztommy:Va´skönt att du kommit ändå till vecka 30, kommer ihåg från neo att de som föddes v.30 och senare var oftast väldigt starka och pigga. Känns som en gräns där. Hoppas att du får gå hela tiden ut. Fick själv en pojke för tre månader sedan i v.40+4. Det var skönt att få vara med om en vanlig graviditet och förlossning. Risken att det skulle bli tidigt den här gången var ju inte så stor eftersom det berodde på TTS förra gången.

• Fiviva

varför vince valde att komma tidigt fanns det ingen förklaring att få.
    det bara startade med spontana värkar som inte gick att stoppa.
    Mådde hur bra som helt innan.
    har länkat till mina förlossningshistorier på mitt krypin.
    idag är han 2.4 år och är en stor frisk pojke på 15kg och 95cm

Med dottern så såg det ut som hon var på väg att komma i v 31.
    Hon var tillväxthämmad och vägde runt 1kg och var ca 35cm det stoppades med kortison och hon höll ut till v 37.
    Kändes lite snopet att nästan gå hela tiden ut men få ännu en plutt på 2 kg och 43cm.
    Hon är nu 7 mån och har suttit själv i en mån, men är betydligt mindre än sina jämnåriga.
    växer sakta men säkert.

• LisetteWernholm

Nu har jag kommit så långt som in i vecka 32!! Helt otroligt! Alla värden och sånt var bra hos BM i torsdags också så det känns himla bra.
    Börjar dock känna mig lite stressad över att det är så kort tid kvar till bebis kommer, så mycket vi bör hinna med i huset innan dess...

Måste köpa lite nya saker till bebis också... vill inte vara ute i sista minuten, är det dumt att börja köpa saker nu? Har iaf tvättat upp Emilias gamla bebiskläder, de som är rätt neutrala och vikt in dem i garderoben..

Sköt om er!

• Fiviva

Härligt. Hoppas för er skull att hon stannar där tiden ut.
    Är lite avundsjuk isåfall :0)
    Nej jag tycker inte alls att det är förtidigt att fixa och dona.
    jag packade tex bebisväskan och fixade spjälsängen i v 25.
    Ville verkligen inte behöva ta itu med alla såna saker efteråt.
    blev ju inlagd på bb redan i v31 så jag är glad att allt stod klart.
    Dona på med gott samvete du :0)
    av alla barn som föds runt v 32-33 så överlever 90-99% tror jag.
    Så skulle bubblan behaga komma nu så är ju jätte bra odds :0)
    lycka till

LizzTommy skrev 2009-04-05 08:45:39 följande:
    Nu har jag kommit så långt som in i vecka 32!! Helt otroligt! Alla värden och sånt var bra hos BM i torsdags också så det känns himla bra. Börjar dock känna mig lite stressad över att det är så kort tid kvar till bebis kommer, så mycket vi bör hinna med i huset innan dess... Måste köpa lite nya saker till bebis också... vill inte vara ute i sista minuten, är det dumt att börja köpa saker nu? Har iaf tvättat upp Emilias gamla bebiskläder, de som är rätt neutrala och vikt in dem i garderoben.. Sköt om er!
  • Fiviva

kanske vi skulle kunna ta en fika på UH någon vecka och surra lite..

• UG82

Jag är gärna med på en fika och surra lite om våra prematurer...
    Kram på er alla..............

• Fiviva

oj skrev hon.
    han/ hon :0)
    antar att ni inte vet än vad det blir eller??

Fiviva skrev 2009-04-05 09:06:56 följande:
    Härligt. Hoppas för er skull att hon stannar där tiden ut. Är lite avundsjuk isåfall :0) Nej jag tycker inte alls att det är förtidigt att fixa och dona. jag packade tex bebisväskan och fixade spjälsängen i v 25. Ville verkligen inte behöva ta itu med alla såna saker efteråt. blev ju inlagd på bb redan i v31 så jag är glad att allt stod klart. Dona på med gott samvete du :0) av alla barn som föds runt v 32-33 så överlever 90-99% tror jag. Så skulle bubblan behaga komma nu så är ju jätte bra odds :0) lycka till
Svar på tråden premaurföräldrar i övik