Hur vika dra-på-lakan till bäddmadrasser?
Ja, hur viker ni dra-på-lakan till bäddmadrasser, så det ser någonlunda ut i linneskåpet efter tvätt?
Ja, hur viker ni dra-på-lakan till bäddmadrasser, så det ser någonlunda ut i linneskåpet efter tvätt?
Jag tycker det är lite mickligt men brukar hålla i sömmen i hörnet så att det insydda viks innåt. Sedan viker jag lakanet på 3 dvs kanterna mot mitten och rullar sedan den långa bit som blir kvar.
Frågade en amerikan hur de gjorde eftersom de då tydligen "alltid" använder drapå-lakan. Fick till svar "gör en boll och kastar in i ett skåp" hoppas inte det var av allmänn ordning för då blir det ju så skrynkligt.
Jag viker några gånger och rullar sen ihop! Vi har dra-på-lakan storlek 180x200 cm så de tar en hel del plats i skåpet!
Glömde skriva, att jag rullade inte utan vek som vanligt.
Riktigt bra blev det.
vet att de finns en film på youtube.som förklarar det jätte bra-... sök där... dock vet jag inte vad dra på lakan heter på engelska
kolla denna
Haha min kompis gör som amerikanen du frågade Hon är supernoga annars, men i skåpen får det vara hur det vill.
Ja det i videon var ju väldigt smidigt... fast mina stora lakan är i trikå och har resår runt hela lakanet så att säga så det finns knappt hörn