• Isola09

Kan någon lugna mig??? :(

Jag är nästan sjukt rädd att bebisen inte ska överleva förlossningen.. Vet inte vart jag fått det ifrån. Är i vecka 33 och har haft en hitills helt normal graviditet med en bebis som mår bra.

Kan ni som fött förut peppa mig? det är väl inte många barn som dör i samband med förlossningen?

Skulle behöva några "trygga" svar så jag kan sluta oroa mig..

• Svar på tråden Kan någon lugna mig??? :(
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Det är väldigt sällsynt att barn dör i samband med förlossning i Sverige!
    Vi är bland de bästa i världen rent statistiskt sett när det kommer till "lyckade" förlossningar

• DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Du kommer få supergod vård och känner du dig osäker så berätta för personalen.
    Prata med din bm om din rädsla, du ska inte gå och gruva dig för något sådant

• Alemonia

Alla berättelser om förlossningar jag hart i min bekantskapskrets har slutat med att mamma och barn mår bra och då har det förutom smidiga förlossningar även varit urakutasnitt och andra icke normala förlossningar.

Sverige är bästa landet i världen att föda barn i men se till att få någon att prata med genom att berätta för din BM om din rädsla.

• Ankissen

Där jag bor och föder har ingen bebis dött i samband med förlossningen de senaste fem åren sa min bm sist.

• Mkmit

Jag känner ingen vars barn dött i samband med förlossningen. Lita på personalen och låt dem få veta om din oro, så får du säkert extra stöd och kontroller.

• frilin

Var inte orolig! Du är i goda händer och de håller god koll på både dig och din bebis under förlossningen.

Ellen ♥ 2008.12.28
Svar på tråden Kan någon lugna mig??? :(