• pcr

Två pojkar i vecka 25+0

Någon mer som fött såhär tidigt? Jag var i vecka 25+0 när läkaren bestämde att plocka ut mina tvillingar. Då hade jag legat inne på sjukhus i 8 dagar. Vattnet gick hos tvilling 1 i vecka 23+6, då åkte vi till Karlskrona och dom skickade ner oss till Lund. I vecka 24+1 började jag få värkar och då fick jag dropp mot det, samma dag åkte navelsträngen ut hos tvilling 1 och så låg jag i 5 dagar. Då började värkarna igen och båda barnen mådde bra men låg fel så läkaren plockade ut dom med ett snitt.
    Detta var den 5 mars och hittills så går allting jätte bra.

Niclas och Filip, 5/3 -09
  • Svar på tråden Två pojkar i vecka 25+0
  • lia76

Oj har själv inte varit med om det...
    Men låter ju bra att det är bra med dem
    Lycka till!
    Och hoppas inget händer dem

Ida 080901, Stella 060923
  • ludenben

oj... grattis till tvillingarna. Skönt att det gått bra hittills. Födde med prematurt nyss men inte på långa vägar så tidigt, 31+4. Men gott för er att allt gått så bra, håller alla tummar för att det ska fortsätta så!!

Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • mammamutilltre

Grattis till dina små!

Nä jag fick inte mina så tidigt, men va skönt att det går bra....lycka till!

• Mamma till två hjärtan

Grattis till dina små pojkar! Själv fick vi en tös i vecka 24+3, idag är hon tre månader och mår efter omständigheterna jätte bra. Hoppas att det fortsätter att gå bra för dina pojkar och lycka till.

• Mammatillmini2008

Grattis till pojkarna!
    Jag födde en liten killen vecka 24+4 som i veckan blir 7 månader, han mår jättebra och växer så det knackar.

• hejpa

grattis till killarna :) hoppas att allt får fortsätta gå lika bra.
    själv fick jag två pojkar i v.26+2, det har gått otroligt bra. de är 14 månader nu och härjar runt som tusan ;D
    hur mkt vägde småttingarna när de kom?

• mina12

Hej & grattis! Min tjej föddes i 24+0. Hon är bara 10,5v än men mår bra just nu och vi börjar se ljuset i tunneln!

• Felicia78

hej på dig.
    De är jag Lauris som skrivit i din gästbok på din blog.
    Nu är vi lite i samma sists. Vår lilltjej valde att komma ut natten till den 31/3 i bara vecka 28+0.
    Hoppas så att de går bra för oss båda o våra barn.
    Stor kram

• sofieh1

grattis till dina pojkar själv fick jag tvillinggrabbar den 24 oktober i vecka 28!!det har inte varit någon rolig tid i början känns så jobbigt för man vill ju vara glad att man har blivit förälder och ändå går man bara och oroar sig hela tiden och hinner ej att njuta...men nu har vi varit hemma sen den 17 dec och nu känns allt helt underbart man har fått två grabbar som är världens skämpar....hoppas det kommer att gå bra med dina grabbar...ligger ni kvar på sjukhuset eller?

• Helene100

Hejsan! Min kille föddes i v 25+6 med dåligt utvecklade lungor och sedan med hjärnblödning. Det har varit mycket "upp och ner", det är tufft att vara förälder till prematur, men det har gått bra (vilket det nästan alltid gör) och nu har vi en kille på 9 mån (5 korr) som är glad, hungrig och sprallig och det är underbart. Grattis till pojkarna och jag hoppas dom och ni får en lugn resa tills ni kommer hem!

• Emmy K

Som du säkert har hört av vårdpersonalen nere i Lund så är det alltid mer riskabelt med månglingar än enlingar. Vad skönt att höra att allt går bra för er.

Mina tvillingtjejer föddes nere i Lund för lite mer än ett år sedan. De föddes i vecka 23+5 och jag tror att det var Selander som sa att mina tjejer var de minsta tvillingar de har klarat där. Det går sällan bra för båda två...

Jag har några favvosköterskor där nere men jag nämner inga namn. Längtar efter att få komma ner och hälsa på i framtiden. Det skulle vara så roligt att få visa upp tjejerna för dem. Min läkare på hemsjukhuset tycker att jag skall filma tjejerna och skicka ned till Lund, han är stum av förundran. De båda fick hjärnblödningar men det märker vi inget av längre.

• emelielj

Hej på er. Blir så himla glad av att läsa era historier, ni som fött så tidigt och att era barn mår bra!
    Jag har väldigt mycket sammandragningar såfort jag rör mig och är jätterädd för att föda för tidigt ( Är i 24+6 idag )
    och tar det så lugnt jag kan men på Måndag måste jag börja jobba igen, det känns sådär..
    Fick era barn några komplikationer och vilka i så fall? Om någon vill dela med sig till mig.

Känns väldigt bra att de verkar finnas bra doktorer idag som kan hjälpa småttingarna som kommer för tidigt!

• mina12
    emelielj skrev 2011-04-16 18:07:58 följande:
    Jo jag såg den, det står så hiimla mycket och många sidor och det var lite svårt att hitta bland all text.
    Men tack ändå.
    Du är självklart välkommen att ställa dina frågor där. Du kommer få fler och snabbare svar i den tråden, då den är väldigt aktiv

Vår dotter är en pigg och glad tjej, som utvecklas jättebra. Lite sen med tal och att gå, men nu är det både spring i benen och pladder om allt möjligt Hennes problem är att hon inte är speciellt förtjust i mat. Det utreds just nu om hon ska få en PEG (slang in i magen, som man kan mata i).

Hoppas dina sammandragningar lugnar sig, annars får du stå på dig för att träffa läkare som kontrollerar ordentligt!
Svar på tråden Två pojkar i vecka 25+0