• Shaun the sheep

Vad har ni i er hemliga godisgömma?

Jag har pratat med flera av mina vänner, och det verkar som att fler än jag har en hemlig gömma med godis eller chips eller liknande, som inte öppnas förrän barnen sover. I min brukar oftast finnas choklad, zoo eller bullar.

Har NI någon sån här hemma hos er? Och i så fall, vad finns det för gott däri? :)

• Svar på tråden Vad har ni i er hemliga godisgömma?
  • Shorona

Vi har vårat gömma i samma skåp som matlådor, platsbunkar etc. Just nu så finns det en hel del godis eftersom svärfar vart på kryssning. Marianne, Toblerone, Bilar och lite chips. Vi är ju lite tokiga så nu när vi har godis hemma så är vi inte sugna och äter, men när vi inte har godis hemma åker vi och köper godis så fort vi blir sugna!
    Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • Isnogood

Godis av alla sorter...jag e "godisnarkoman"!!!
    Sött, salt, surt, mjukt, hårt...allt!!!
    (bara det är godis)
    Men jag äter inte av det så ofta...
    För det mesta så brukar mitt godissug gå över när jag väl köpt godiset eller, om jag redan har det hemma, när jag tar fram burken....

Men när jag ÄR godissugen...ja då kan inget stoppa mig..!

• Duckan74

Nej, inga hemliga gömmor här alla vet var godiset finns men vi äter det oftast när dottern har lagt sig.

• Hedi

Nä jag försöker inte att äta san skit! . Det är nästan bara i Sverige man äter sa mkt godis. I början när jag flyttat utomlands bad jag alltid folk som kom pa besök att köpa med godis. Nu vill jag aldrig ha det, far ont i tänderna och mar illa efter bara nagra bitar.

Däremot sa är jag svag för goda ostar

• moi01

Jag har inte godisgömma men jag är tyvärr en jävel på att gömma brännvin jag tar e 35cl brännvin tar en påse typ, en förvarings påse som kom med en radio jag köppte en gång dit lägger jag brännvins flaskan och gömmer den i "kalskrubbet" i en låda bland andra saker så kan jag gömma en 35cl brännvinsflaska under en byrå men för att komma åt flaskan måste man öppna nedersta lådan och gå bakom byrån med handen och ta flaskan flaskan ligger under nedersta lådan på golvet det är som ett litet tomrum under neddersta lådan på vissa byråer. Och så har jag funderat att man kan köpa häft massa och klistra fast flaskorna i taket eller i nånstans dit man alldrig tittar eller så bakom toan bakom/under diskbänken bakom lavuaren på toaletten

• moi01
    moi01 skrev 2018-05-27 22:12:56 följande:

Jag har inte godisgömma men jag är tyvärr en jävel på att gömma brännvin jag tar e 35cl brännvin tar en påse typ, en förvarings påse som kom med en radio jag köppte en gång dit lägger jag brännvins flaskan och gömmer den i "kalskrubbet" i en låda bland andra saker så kan jag gömma en 35cl brännvinsflaska under en byrå men för att komma åt flaskan måste man öppna nedersta lådan och gå bakom byrån med handen och ta flaskan flaskan ligger under nedersta lådan på golvet det är som ett litet tomrum under neddersta lådan på vissa byråer. Och så har jag funderat att man kan köpa häft massa och klistra fast flaskorna i taket eller i nånstans dit man alldrig tittar eller så bakom toan bakom/under diskbänken bakom lavuaren på toaletten

Men jag tar ju fram brännvinet på lördag :D
  • Aniiee
    moi01 skrev 2018-05-27 22:12:56 följande:

Grattis till veckans trådlyft
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Vad har ni i er hemliga godisgömma?