• dont ask

Låter ni era barn vara nakna en stund varje dag och "lufta"?

Jag lät min kille vara det när han var bebis en stund varje dag sen sluta jag med det. Men för några dagar sen sprang han i väg när han hade duschat och då fick han springa naken en stund och leka (han är 1,5 år), om han kissar är det ju bara att torka upp.

Tror du att det är nyttigt eller bra för barnen att springa nakna i bland?

Han verkar tycka det är skoj men det är ju mest intressant o sitta och pilla på snoppen :P Precis som vid blöjbyten.

Hur gör ni?

• Svar på tråden Låter ni era barn vara nakna en stund varje dag och "lufta"?
  • Lille Fi

han får springa o lufta varje dag. Har ett par kalsonger som ja sätter på annars sitter han bara o drar i den lille. Kan ju inte va skönt. han har lätt för att bli röd så han måste få lufta o bli helt torr.

Harry 8 feb ´08
  • JeBi
    Lille Fi skrev 2009-03-13 10:19:16 följande:
    /.../ annars sitter han bara o drar i den lille. Kan ju inte va skönt. /.../
    Du skojar va? Klart han tycker det är skönt! {#lang_emotions_sunny}
  • Lille Fi
    Svar på #2
    Ja de e de kanske men de se minsann inte skönt ut. Kan dra i den ganska bryskt.
    Harry 8 feb ´08
  • prutt

skulle gärna vilja lufta. Men Elias r livrädd för att kissa på golvet! Han skriker med en gång han är utan blöja!

• Gravid2010

Inte varje dag kanske men ganska ofta iaf.. lillen tycker det är jätteskönt men inser väl kanske inte att han ska vara lite försiktigare med klättrandet och springandet när han är naken.. blöjan är ju stötdämpning i vissa fall! (han är också 1,5...)

• MiniFröberg

Inte varje dag, men nästan och alltid efter att han badat så brukar han springa naken fram till läggdax. Eventuellt tar jag på en t-shirt och kalsonger om det är lite svalt och han anvisas med att sitta direkt på golvet.

• Melanie

De gånger som hon får va utan blöja nu för tiden är dessvärre bara före och efter dusch/bad en stund. Hon fick alltid lufta flera ggr/dag när hon var mindre och inte sprang omkring, men nu går det inte. Hon kissar VARJE gång hon är utan blöja och hon har tyvärr halkat direkt i kisset för många gånger nu för att jag ska våga ha henne så. Spelar ingen roll om jag sitter och kollar exakt vad hon gör, hon hinner kissa på en sekund ändå och så går hon iväg direkt och halkar. Det har blivit några rejäla vurpor! :/

• Mar79ia

Försöker lufta sonen varje gång han får ny blöja... speciellt när han har kissat mycket och sådär. Försöker skoja till det lite på skötbordet med nån leksak så funkar det.

• ninnione

efter varje gång hon kissat på pottan får hon lufta ibland i flera timmar. det är mycket lättare att läsa av när hon behöver gå på pottan när hon är nakenfis, o har man sen lite koll på klockan så händer det sällan olyckor på golvet. hon älskar att vara naken och jag försöker ha henne det så ofta det går. men andra dagar blir det inget alls när man är borta. hon är 1 år nu.

• Lille Snopp
    dont ask skrev 2009-03-13 10:16:44 följande:

Jag lät min kille vara det när han var bebis en stund varje dag sen sluta jag med det. Men för några dagar sen sprang han i väg när han hade duschat och då fick han springa naken en stund och leka (han är 1,5 år), om han kissar är det ju bara att torka upp.

Tror du att det är nyttigt eller bra för barnen att springa nakna i bland?

Han verkar tycka det är skoj men det är ju mest intressant o sitta och pilla på snoppen :P Precis som vid blöjbyten.

Hur gör ni?

Jo det är nyttigt speciellt för flickor ett annat bra knep är att inte duscha så ofta då undviker man infektion, iritation och svampinfektion i slidan för vatten gör att det torkar kroppen specciellt om man duschar ofta snippan varje dag typ i duschen så hinner inte kroppen producera sitt eget fett som skyddar slemhinnorna i snippan
  • sysop

Lilla tjejen 1.6 år springer runt utan en tråd på kroppen en stund varje dag, perfekt för huden att få vara fri.

• Äppelcidervinäger

Har en dotter på 7 år som alltid sover naken, just för att "lufta" hela kroppen. Själv sover jag naken också av samma anledning, känns som ett måste för mig.  

• Norbottensfia

min 1.5 åring kan vara naken och lufta flera timmar per dag, hon kissar och bajsar på pottan om hon är utan blöja och naken, men klart det händer en olycka då och då. inte så mycket senare dagarna, vi har haft-15 ute och det blir kallt inne innan fjärrvärmen anpassat sig...

Svar på tråden Låter ni era barn vara nakna en stund varje dag och "lufta"?