• Daz

Berätta vad ni gjorde annorlunda denna gång!

Ni som försökt bli gravida länge...mer än ett år, vad gjorde ni "i sängen" då det äntligen blev barn?!

Dela med er av era tips och metoder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-13 23:04
    kan vara allt ifrån ställningar, mat, förberedelser, mat, piller- ja, vad som helst!

• Svar på tråden Berätta vad ni gjorde annorlunda denna gång!
  • Kofttanten

Det annorlunda med detta vårt sjätte ivf-försök var att ägget behandlades för assisted hatching. Det funkade och nu är jag i vecka 9.

• Delicia

Ingenting. Samma procedur som inför första IVF:et. Levde inte annorlunda.

• Miraklet09

Jag åt tabletter med folsyra osv i med järn ett tag,
     sedan tog jag hormon sprutor, utan resultat
     då beslutade vi att ja skulle börja med ppiler, eller doktorn gjorde det,
    jag tvärvägrade... ja gick efter min känsla ist och kämpade med vikten igen ist..
     sammanalagt på ca 1-2år har ja gått ner 28kg och 9.9kg med hjälp av viktklubb
     sedan så tänkte vi inte på barn hade sex när lusten föll i, trodde man ville strypa någon med dem tipsen innan men ack som man fick {#lang_emotions_tongue_out}

E
  • Fabienne

Vi har försökt i två år och under hela tiden har jag kollat med äl-stickor. Den här gången, nu när det tog sig, tror jag att vi fick till det lite före ägglossningen. Kan kanske vara så att simmarna är lite långsamma i vårt fall...

• borkalito

Efter 3 fulla ivf försök och ett antal FET utan resultat så körde vi ivf4 med hjälp av akupunktur. Blev gravid och är nu i vecka 15.

• Hallontårta

Månaden innan tog jag rosenrot för att pigga upp mig lite, läst att många här på FL tar rosenrot för att bli gravida. Tror dock inte att det berodde på detta men nämner det ändå. :)

Vi försökte i 16 månader innan det tog sig. Månaden innan var jag till en läkare för att kolla upp mig och han sa att det var ägglossningen som strulade. Han sa att vi skulle försöka under sommaren och komma tillbaka om inget hänt. Efter detta slappnade jag av, struntade i att tänka på vad jag åt, drack osv. För jag tänkte att efter sommaren skulle jag få hjälp! Så jag gjorde en krogrunda med tjejerna och hade helskoj. 3 veckor senare var jag gravid.

• TheLe84

Det tog oss 18 månader att bli gravida, under den perioden provade jag allt, akupunktur, naturpreparat och ägglossningsstickor mm. Den månaden det tog sig gjorde vi ingenting, vi hade gett upp och tog en månads paus innan vi skulle börja vår fertilitetsbehandling (vi lade allt vårt hopp på den). Jag tror vi hade sex ca 2 gånger den månaden och inte alls i samband med ägglossning (vad vi trodde). Sedan visade det sig att jag hade haft väldigt tidig ägglossning för det blev ju en bebis.
    Jag fick ringa och avboka vår fertilitetsutredning ca 1 vecka innan vi skulle dit. Det var härligt :)

Svar på tråden Berätta vad ni gjorde annorlunda denna gång!