• Tilda7

Vad händer efter aurora?

I tisdags var jag på första aurorabesöket i Varberg. Jag äe gravid med tvillingar i vecka 31 och har en stark förlossningsrädsla sedan förra förlossningen 05. Känner mig vilsen, träffade en sympatisk bm som i princip höll en monolog i 45 minuter om hur det går till att föda tvillignar vaginalt. Sedan ville hon visa oss runt men då sa vi stopp, vi var ju där för att berätta om våra rädslor. Vi gick igenom journalen och tog upp det som avr viktigt för oss. Sen gick vi runt och besöker var slut... Idag fick jag anteckningarna från bm och det var inget konstigt med det men vi blev inte erbjudna mer tid utan hänvisades att ta kontakt med någon läkare. Gär det till så här, vilken läkare ska man kontakta? Är ju livrädd nu att allt är kört!!

• Svar på tråden Vad händer efter aurora?
  • KakanMakan

Det låter ju konstigt att de inte erbjuder fler tider om ni inte känner er "färdiga".

Jag ska på mitt första samtal om någon vecka (när jag är i vecka 30) och sen har jag redan nu ett läkarbesök inbokat när jag är i vecka 36 då det finns möjlighet att "välja" hur jag vill göra. Jag räknar iskallt med att få gå på samtal fram tills dess och jag har ärligt talat inte hört någon som bara varit på ett.

Ring upp igen och be och få komma igen, eller prata med din BM så får hon fixa en till tid!

Lycka till!

★ Storasyster 06 ★ Lillebror 09 ★
  • snosan

Hej
    Jag går också på Aurora i varberg och är i v33... Märker inte Bm att ni är superduper rädda så ser de er bara som "normalrädda"... Jag gick på ett samtal och fick en ny tid i v30, då trodde hon att mina rädslor var borta, så när jag kom och berättade som det var (med hjälp av ett brev ajg hade skrivit för jag har så svårt att förklara) så fattade hon vidden av min rädsla och så fick jag ett samtal med en doktor som jag ska till idag... Nu är jag nästan 100 på att föda med snitt men jag har lämnat en liten glugg öppen för att föda vanligt igen.
    Ni MÅSTE vara överdrivna och förklara vidden av eran rädsla annars har de svårt att förstå!!
    Ring förlossningen och be att få tid till en doktor istället direkt!
    lYCKA TILL

Skrotan : jag har också en dotter född -06 och hon ska få en lillebror Maj -09 KUL!

• Tilda7

Idag fick jag en tid i Varberg hos förlossningsläkaren. Nästa tisdag kommer jag att få veta... En läkare i Kungsbacka idag lugnade mig lite då hon sa att ingen kommer att tvinga dig att föda tvillingarna vaginalt. Måste våga tro på det så man överlever en vecka till.

• snosan

Enligt lag har du all rätt till att föda hur sjutton du än vill, så oroa dig inte!
    Jag var hos min förra förlossningsläkare igår på Varberg och bestämde mig att föda vanligt fast då bli igångsatt istället...Känns kanon för mig så Lycka till!!

Svar på tråden Vad händer efter aurora?