Inget förlängt medgivande pga ålder
Jag har ett par bekanta som hade planerat att adoptera ett syskon till sin dotter. De har sin ansökan i Kina sedan början av 2007. När det nu var dags att förlänga medgivandet fick de höra att de var för gamla (hon är 36, han 44) och därmed inget förlängt medgivande. Med andra ord inget syskon.
Jag är så ledsen för deras skull och de är så klart helt förkrossade. De måste nu ta tillbaka sin ansökan från Kina, trots att de hunnit vänta så länge.
Jag funderar på om jag borde peppa dem att överklaga nämndens beslut och skulle gärna vilja ha lite kloka synpunkter från er här inne. Tror ni de skulle ha en chans att få förlängt medgivande efter ett överklagande? Vilka argument tror ni skulle kunna hjälpa dem?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 20:58
Tänkte bara tala om att de till sist faktiskt fixade det!!! Jag är så otroligt glad för deras skull.
De gick helt enkelt till nämndsammanträdet och lade fram sin sak och nämnden gick på deras linje. Så nu har de sitt nya medgivande!
Så nu ber jag er hålla tummarna stenhårt för att de hinner fram i kön innan det är dags för nytt medgivande igen...