• LKM

Kortare mens

Hej,

Min mens brukar vara väldigt punktlig, oavsett om jag äter p-piller eller inte, nu har jag ätit p-piller konstant sen snart två år tillbaka. Då börjar den alltid på fredagar på morgonen/förmiddagen.
    Jag har alltid haft ganska långvarig och riklig mens, men sen jag började med p-piller har den blivit "snällare". Men den brukar ändå vara från fredag, börjar avta på onsdag-torsdag för att vara borta på fredagen.
    Den mens jag hade nu senast började på fredagen men började minska och avta redan på måndag-tisdag och var helt borta i onsdags.
    Någon som vet om det kan bero på något särskilt? Blev bara lite fundersam då den alltid brukar vara så punktlig. Jag tror inte jag är gravid eller letar symtom, utan undrar bara om någon vet något.

• Svar på tråden Kortare mens
  • Fiddla

Det här liknar mig. Jag har varit fri från p-piller snart i ett år. Det tog ett tag för min mens att stabilisera sig efter mensen. Men nu är den väldigt regelbunden, det diffar bara någon dag eller så från månad till månad. Jag har alltid haft de värsta menssymptomen man kan ha. Jag har fruktansvärd pms, väldigt riklig mens (1 vecka-9 dagar) och extrem mensvärk de första dagarna.
    Men..
    Nu senaste gången så hade jag visserligen pms som vanligt men inte lika riklig mens som vanligt och knappt någon värk alls. Hade bara lite ont på förmiddagen på första blödningsdagen.
    Har hört att mensen kan ändra sig när man börjar bli äldre, men den här mensen kändes så konstig.

Vet någon om det finns andra anledningar till varför mensen ändras?

Till TS: Ledsen om jag inte har kunnat hjälpa dig. Hoppas att du (och jag för den delen) får svar på funderingarna snart!

/Fiddla

Svar på tråden Kortare mens