• böna nr3

Prematura sammandragningar med cervixpåverkan i v.23+2. NÅGON med solskenshistoria?

Då var man inlagd på SpecBB igen då...

Med mycket sammandragningar och en cervix på 5mm.... Strikt sängläge med endas toa, och brikanylsprutor som dämpar sammandragingarna och kortisonspruta för att påskynda bebisens lungor. Men v.23+1......något tidigt för titen att titta ut... blir till att stå på huvud och hoppas på det bästa attt bebis stannar kvar i mage...
    Är det någon där ute som har någon solskenshistoria att dela med sig av ifrån extremt tidig vecka?

• Svar på tråden Prematura sammandragningar med cervixpåverkan i v.23+2. NÅGON med solskenshistoria?
  • mammatillMilo

Blev aldrig inlagd men cervix var 1.9 mm i v 26 och hade mycket sammandragningar.var sängliggande med bricanyltabletter till v 36 och han kom inte förrän i v 39.Lycka till!!!

• JessAnn

Jag åkte in akut av samma anledning (+ lite annat) som du. Dock var jag i v 25.
    Jag fick sprutorna för lungmognad och lyckades fördröja förlossningen till v 27+0 med att vara sängliggandes.
    Idag är lille O 6 månader och mår bra. Han utvecklas som vilken 3 månader bebis som helst.

Hoppas det går bra för dig, du får höra av dig om det är någonting du undrar över.
    Lycka till och ta sängliggandes på allvar.

• SandraM85

Jag fick åka in v 22 och cervixen var 1 cm bara .
    Vart sängliggandes med bricanyltabletter till v 30.
    sen v 35 kikade han ut.

• Amc 71

Hej!
    Vet om en kille född v 22 som lever är ett fåtal år nu.
    En kille v 24+0 föddes samtidigt ungefär som vår tjej v 26+0. Han lever är 5 år i år. Hade liksom vår syrgas matsond ett litet tag efter hemkomst. Men observara det är olika barn till barn.
    Vår tjej är pigg som lärkan.
    Lycka till

• jni

Cervix påverkan (dock inte lika stor som hos dig) & ständiga prematura sammandragningar från v 20. Sängliggande fr v 23-36 (endast toabesök), bricanyl osv. INGEN på spec MVC trodde att lillan skulle vara kvar i magen särskilt länge men hon stannade till v 37+1 då jag sattes igång. Var då redan öppen 3-4 cm.
    Håller alla tummar för att det går lika bra för dig. Stora, stora kramar & lycka till!

• Proletariatet

http://pepping.se/wordpress/?page_id=29
    Här är min historia publicerad, jag blev inlagd i v.23+4 november 06, pga sammandragningar och kraftigt förkortad cervix, tre dagar senare föddes min dotter, i v.24+1, hon vägde 615 gram och var 29,5 cm lång. Idag är hon en pigg och mkt viljestark tvååring

I januari 08 var det dags igen, sammandragningar, förkortad cervix och jag blev återigen inlagd, denna gång var jag endast i v.22+2. I v.25+ sa läkarna till oss att det inte skulle dröja mer än någon dag (högst) innan vi blev föräldrar igen. I v.26+ var cervix helt utplånad. I v.30 var jag öppen fyra centimeter och hinnblåsan buktade ut. I v.35+1 föddes sonen

Så KNIP! Stort lycka till önskar jag dig, jag vet precis hur jävligt det är att ligga där och inte veta om barnet ens kommer klara sig, men siffrorna ser bra ut, i v.23+ ligger överlevnaden på ca 50%, i v.24+ på ca 80% (dessa siffror fick jag av läkarna under senaste sjukhusvistelsen).

Varma kramar!Jag tänker på er!

• jni

Hej!
    Hur går det för dig TS? Hoppas att bebisen är kvar i magen.
    Kram

• aprilsol08

Jag var inlagd från vecka 24 till vecka32 då min lille son kom ut. fick bara ligga hela tiden inte ens gå på toaletten men det var värt det.
    Lycka till!

• Bliglin

Jag låg från v 24+5 till v 27+1, dvs 17 dagar, öppen 3 cm innan min son snittades ut. Fick inte ens gå på toa. Men det funkade ju i åtminstone 17 dagar för mig som redan var öppen när jag lades in

Lycka till!

• kottelängtan

Hejsan!

Det kan gå hur bra som helst trots om din lilla bebis vill ut och krama om dig...titta in hos min vän "östersundstjejen" här på FL. Solsken i stora mått!!

Lycka till!

Svar på tråden Prematura sammandragningar med cervixpåverkan i v.23+2. NÅGON med solskenshistoria?