• endotette

Lessen OCH glad!

Hejsan!
    En av mina bästa kompisar väntar nu sitt 2:a barn och idag fick jag mail från en annan kompis att hon oxå väntar barn. Jag e verkligen glad för deras skull, men ändå kan jag inte hjälpa att bli lessen. Jag och min sambo försöker skaffa barn trots endometrios, cellförändringar och utebliven ägglossning. Det är skitjobbigt, men har nu fått tag i en riktigt bra läkare här i Stockholm. Har blivit opererad en gång redan för endometriosen och kanske behöver en till operation. När min läkare kommer tillbax från semestern så ska jag få ägglossningstabletter och HOPPAS att det går bra då.
    Varför ska vissa kunna få barn "bara" så där och andra får kämpa och gråta sig trötta?
    Orättvis värld vi lever i.
    Men grattis A och S till eran graviditet och jag önskar verkligen er ALL lycka.
    Kram!

• Svar på tråden Lessen OCH glad!
  • Ia7

Dina känslor har vi nog upplevt alla här inne. Man försöker glädjas med alla som blir gravida men det gör ont i hjärtat för att det inte är "jag" själv som fick komma med ett sådant glädje besked.
    Jag har gråtit många tårar över alla vänner som rignt och berättat att de väntar barn. Förra året tyckte jag att det gjorde så ont att jag itne alltid kunde säga grattis.
    Nu är jag en av de lyckliga som efter många års kämpande äntligen lyckats få till ett mirakel och glädjs enormt över detta.

Men du är helt "normal" man kan inte alltid känna glädje över alla andras graviditeter. Jag hoppas att du får uppleva lyckan en dag.

Kram och lycka till / Ia

• Floris

Visst känns det tungt när man vet att vissa som kanske inte tar barn på så stort allvar, alltså inte tar hand om dem så bra, kan bli gravida gång på gång. och så finns det andra som får kämpa och kämpa för att få till det. Klart man blir ledsen när man inser att man hör till den senare kategorin...
    Men vår dag kommer väl den också.

Svar på tråden Lessen OCH glad!