Övertrött 4-månaders som blir ledsen nästan varje gång det är dags att sova.
Jag har världens underbaraste son som för det mesta är en glad och nöjd kille. Men de senaste veckorna har han fått svårt att "stänga av" Han blir konstant övertrött och vill ju då givetvis inte sova. Han blir jätteledsen i stort sett varje gång som jag så att säga "brottar ner honom" och han somnar efter några minuters kämpande. Men jag vill ju att han ska tycka att det är skönt att sova och inte att han ska vara ledsen och arg.
Jag känner att jag snart har provat allt. Tips mottages tacksamt!
Givetvis så är målet att få honom att somna innan han blir övertrött, men det går så hiskeligt snabbt... Senast idag så funkade att gunga i babyskyddet...
Är det någon mer som har/har haft det liknande så kanske vi kan ventilera och hjälpas åt?
Han sover bra på nätterna och har i stort sett slutat nattammas, dvs nöjer sig med nappen på natten. Men just dagtid har jag svårt att få honom att varva ner i tid, känns det som. Försökte lägga mig med honom i sängen idag, men han blev bara jättearg och jag fick gå upp och vyssa honom istället.
Vagnen funkar ju också, men det funkar inte för mig att gå ut ca 5 ggr på en dag....