foglossning pa engelska?
vad heter foglossning pa engelska? nagon som vet?
tackar
vad heter foglossning pa engelska? nagon som vet?
tackar
Hejsan!
Har inget klockrent svar på din fråga, men hittade en tråd där det undrades över ungefär samma sak:
www.familjeliv.se/Forum-3-45/m15986497.html
Kollar vidare!
Hittade en länk till ett annat forum:
www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php
Det heter "pubis symphysis" eller som man säger mer i vardagligt tal "pelvic pain".
Pelvic joint pain har jag fått lära mig.
Jag bor och födde min dotter i England och det barnmorskorna och läkarna i England sa till mig att det hette var iallafall "Loose Pelvic".
Foglossning er bara vanligt for oss fron Skandinavien. So po engelska behovs inte det ordet. Inte roligt att ha foglossningsbesver ner ingen fattar vad man pratar om och ingen tycker synd om en.
japp, det finns inget ord for det tydligen. Men dom fattar vad det ar man menar sa fort man forklarar...
det ar sant det "daltas" inte sa mycket med gravida har. Attityden ar mer du ar gravid inte sjuk.... tur att jag inte haft nagra storre problem.
symphysis pubis dysfunction, hittade jag presis det ar nog ett fint utal pa foglossning
Det mest korrekta uttrycket ar "loosening of the ligaments which causes pelvic pain", det forstas av alla jag kommit i kontakt med, vare sig det var privata eller sjukhuspersonal.
Hej,
heter SPD, eller symphysis pubis dysfunction, och är minst lika vanligt här i england som i sverige. Man bli remiterad till sjukgymnast och/eller osteopath av antingen barnmorskan (midwife) eller av doktorn (GP), gratis så klart (som allt annat inom sjukvården här!) och behövs det får man support bälte, kryckor eller i värsta fall rullstol. Har haft SPD i alla mina graviditeter och fått utmärkt hjälp av sjukvården.
Maria
Kalinka - jag menade att remissen till sjukgymnast samt osteopath/kiroprakter är gratis, något åtminstående jag har fått betala för i Sverige tidigare. Att MVC är gratis det vet jag, vad jag påpekade var att alla annan vård är också gratis. Precis som tandvården och alla mediciner.