• LillElis

creme som tar bort tatuering?

Googlade lite på olika sätt att ta bort en tatuering. Förutom laser samt kirurgi kom jag in på en produkt som heter profade, som enl dem kan få tatueringen att försvinna. Någon som provat detta, kan det verkligen fungera?
    Betackar mig för svar som att "Du skulle tänkt Dig för innan" osv. Har hört det till leda. Tatueringen är 20 år gammal och inte snygg.

• Svar på tråden creme som tar bort tatuering?
  • Redstone

Tror knappast att det fungerar. Färgen ligger ju en bit in i huden, lasern kommer åt den eftersom den lyser igenom hudens yttersta lager. Men en kräm kan inte gå igenom huden och lösa upp färgen.

Om det inte är ett frätande ämne såklart...

• rosyposy

www.tattoo.se/forum/index.php&client=printer&f=2&t=4367

Kan vara lärvärt.

Allt som låter för bra för att vara sant ÄR för bra för att vara sant. Skulle sånt här funka så skulle ju laser-metoderna dö ut helt och ingen skulle ha några gamla fula tatueringar.

Du har inte funderat på att göra en ny tatuering över den gamla?

• rosyposy

Läste lite på produktens svenska hemsida.... På innehållsförteckningen att döma ser det ut som en vanlig peeling-creme (alltså sådana som man använder till ansiktet eller som bodyscrub).

Tyvärr är ju laserbehandlingar väldigt dyra, men du lär bli sjukt besviken om du köper denna bluffprodukt.

• DreadHead

Nej, man kan inte bleka bort en tatuering med creme.
    Man kan få bort färgen med laser, men ärrbildningen efter taueringen är fortfarande kvar, så iställer för en färgad tatuering får man en färglös en.

Tatueringar man inte gillar gör sig bäst under en annan tatuering...

• Sandypants

Jag har också en tatuering jag ångrar som syns ganska mycket under nyckelbenet men ovanför bröstet. Ingen höjdare, frågan är då hur snyggt det är med ärrbildning? När man solar syns det ju extra mycket. Synd det där...

• liten ida
    LillElis skrev 2009-03-05 10:50:29 följande:
    Googlade lite på olika sätt att ta bort en tatuering. Förutom laser samt kirurgi kom jag in på en produkt som heter profade, som enl dem kan få tatueringen att försvinna. Någon som provat detta, kan det verkligen fungera?Betackar mig för svar som att "Du skulle tänkt Dig för innan" osv. Har hört det till leda. Tatueringen är 20 år gammal och inte snygg.
    Det funkar nog inte med creme. Färgen sitter ju inne i skinnet typ. Tror att det bäst att du tatuerar över. Dom övertatueringar av tonårssynder jag har sett har blivti väldigt bra. Hoppas att du hittar något bra motiv. Det är ju rätt snygg med en tatuering
  • Egentligen Velouria

Äsch, någon ärrbildning har då inte jag märkt av.
    Laserbehandling kostar en del och känns lika mycket som när man satte dit sin tatuering, men gosse är det värt det.
    Däremot skrattade de högt och länge när jag sa att det faktiskt finns folk som tror att en crème skulle ta bort tatueringar

• liten ida

Egentligen Velouria skrev 2009-03-06 15:03:03 följande:

Äsch, någon ärrbildning har då inte jag märkt av. Laserbehandling kostar en del och känns lika mycket som när man satte dit sin tatuering, men gosse är det värt det. Däremot skrattade de högt och länge när jag sa att det faktiskt finns folk som tror att en crème skulle ta bort tatueringar
    Klart är man trött på tatueringen och definitivt inte vill ha ny är ju laser perfekt. Har inte heller sett nåt ärr på kompis som tog bort sin. Men nu är den virrhönan på G för ny på ett annat ställe
  • DreadHead

Egentligen Velouria skrev 2009-03-06 15:03:03 följande:

Äsch, någon ärrbildning har då inte jag märkt av. Laserbehandling kostar en del och känns lika mycket som när man satte dit sin tatuering, men gosse är det värt det. Däremot skrattade de högt och länge när jag sa att det faktiskt finns folk som tror att en crème skulle ta bort tatueringar
    ...bara för att den inte märks så betyder det inte att den inte finns där. Hela poängen med att tatuera sig är att penetrera huden med nålar och låta färg läka in = skapar ett sår. Har man tex. resta outlines så kommer de synas även efter laser.
    Det är som med allt annat individuellt, kolla tex. på removal-bilderna i bme-arkivet...
Svar på tråden creme som tar bort tatuering?