• Modesty75

Solskenshistoria?

Hej alla ni som kämpar!

Jag tänkte bara dela med mig av min historia som kanske kan ge lite hopp? Jag är medveten om att det säkert finns de som kämpat mycket längre osv, fyra år av hopp och förtvivlan har gjort mig rätt ödmjuk när det kommer till ämnet "skaffa barn". Men tänkte att alltid är det någon som känner igen sig i min historia och får hopp.

I mars -05 bestämde vi oss för att det var dags att skaffa bebis. Dagarna blev till månader utan att någonting hände. Utredning påbörjades i mars -06 med diagnosen "oförklarligt barnlösa".

Vi försökte därefter ytterligare ett och ett halvt år på egen hand utan det allra svagaste plutte-plus i sikte.

Okt 07 tröttnade vi på att vänta på att storken skulle slå ner som en blixt från klar himmel och påbörjade ivf nr 1. Det visade sig då att jag var svårstimulerad. Ett ägg tillbaka och minus på stickan.

I jan 08 var det dags för ett frysförsök med en blastocyst. Minus på stickan.

I mars 08 var det dags för ivf nr 2, långa protokollet. Cystor bildades och efter fem veckors kämpande plockades 3 ägg ut. 1 ägg tillbaka, minus på stickan.

I aug 08 påbörjades ivf-försök nr 3. Fick avbrytas då end 2 blåsor bildats.

I okt 08 påbörjades ivf-försök nr 4. Fick avbrytas då cystor bildats.

I nov 08 påbörjades ivf-försök nr 5. Efter rejält höjda doser plockades 8 (rekord!) ägg. 2 (men vad faaen?!) befruktades och 2 återinfördes efter visst tjat.

Den 22 dec 08 slog bomben ner i form av ett plus. Helt ofattbart.

Efter ca 4 års väntan och kämpande är vi alltså idag är vi gravida i v 16 med tvillingar! Trots att vi höll på i flera år försökte jag intala mig själv att så länge inte läkarna säger att det inte finns hopp så betyder det motsatsen.

Så kan det alltså gå. Så kom igen och kämpa på alla som ibland bara vill lägga sig ner och ge upp! Plötsligt händer det som de säger i triss-reklamen.

Stor kram

M75

• Svar på tråden Solskenshistoria?
  • wema81

GRATTIS jag önskar er all lycka i livet.
    /Malin

• Pimpinellan

Stort grattis! Inger hopp lmig som är inne på femte IVF:en. Dock hara bara två lett till ET. Lycka till med allt!

• Laplata

Grattis!! tack för arr du delar med dig din historia...ger absolut hopp till oss som fortfarande kämpar!

• nevadita

GRATTIS!!!!!!!!!!!

Och tack för din solskenshistoria

(jag tjuvtestade igår och har för första gången i mitt liv fått "GRAVID" på testet!!!!! så sjukt jävla glad Det är inte omöjligt alltså )

• Mosing

Härligt, härligt, härligt!! Jag fick lycko-gåshud på armarna när jag läste din "historia". Stort lycka till!

• Mia100

Ett JÄTTE grattis!!!
    Underbart att höra din historia, du är helt fantastisk som orkat hela vägen!!!
    Ännu ett grattis och LYCKA TILL!!

• show must go on

tack för att du delar m dig av din historia!!!! Härligt grattis grattis t twinsen i magen ;)

• Flisan79

Jättegrattis!

Har själv en liknande historia så jag vet vad du pratar om. Vi försökte i 7 år och gjorde 3 IVF som alla mislyckade. Pga ekonomi hade vi inte råd med fler. Fortsatte försöka på egen hand då inga fel hittades på oss. Våren 06 hittade jag hit till FL och hittade tipps som Rosenrot osv. Gjorde en egen hemmakur och vipps på första försöket blev jag gravid. Underverket föddes i mars 07. Sen helt otroligt blev jag gravid igen helt utan planering och försök så även jag är i v 16 (dock bara en bebis )

Så även jag säger till er som läser GE INTE UPP!!

Vi VAR oförklarligt barnlösa och blev rekomenderade att ev adoptera.

• Mrs Anna P

Grattis och tack för din historia...det ger hopp!
    Kramar Mrs Anna P

• Manicken

Det är så roligt att läsa om alla som lyckats trots alla hinder.
    Det får en att hoppas att kanske kan det hända ändå.
    Jag och min sambo har kämpat några år och har gjort 3 misslyckade IVF. Efter dessa försök stannade vi upp och funderade... Så nu har vi kommit fram till att vi ska adoptera. Det kommer att ta år med utredning och liknande men nu har jag förlikat mig med tanken på nåt vis.

Svar på tråden Solskenshistoria?