Lätt att baka med barn
Jag behöver tips och recept på sånt som är lätt att baka tillsammans med barn.
Min son är 1,5 år.
Jag behöver tips och recept på sånt som är lätt att baka tillsammans med barn.
Min son är 1,5 år.
Allt som går att vispa, vi bakar oftast chokladbollar,chokladmuffins eller syltkakor,perfekt sysselsättning!
Har egentligen inte någon aning om vad som är "lätt" men jag minns att jag gjorde chokladbollar med min egen mamma när jag var liten. Minns dock inte hur liten...
Kanske kan bli kletigt, men det är åtminstonde inte något som man kan bränna sig på, skära sig på osv....
Scones funkar super med en 1½-åring. Det är inte så noga hur formen blir, så de kan vara med och kleta ihop degen och klutta ut på plåt. Så går det fort, är lätt och gott
Chokladbollar brukar vi göra, men tänkte att vi skulle vidga vyerna lite grann.
Scones va en bra idé, det ska vi prova!
Min mellersta är lite äldre (2,5 år) men han älskar att baka muffins! Eller "maskiga mumfins" som han säger.
Lätt och snabbt
Allt matbröd är ju toppen att baka med de små. Han kan få en liten bit av degen att knåda och om du gör limpor i stora ugnsformen blir det bara en plåt som måste gräddas.
Ja är lite feg på att baka matbröd, varför vet ja egentligen inte..men de ska vi nog prova!
Muffins gjorde vi igår, tyvärr så busade vi liiiiite för länge medans dom var i ugnen så dom vart lite för bruna.. =)
Det mesta går väl å baka med barn tycker jag! Bakar ofta bullar med mina och då är ju jäsningstiden lite tråkig. Då brukar vi passa på å baka tex en sockerkaka eller nåt emelllan.