• MariaJuj

Bra möbelbutiker i London området, inte Ikea.

Hej!
    Kommer att bosätta oss i London och kommer ev inte ta med oss köksbord, sofforna eller vår säng till London.
    Så har tittat lite på Ikea, men nyfiken på om det finns andra roliga och även billiga skulle vara bra..

Ute efter soffa, köksbord med stolar, barnsäng och en dubbelsäng...mm tror det var allt :-d

Tips o råd tas emot med glädje och tacksamhet!

• Svar på tråden Bra möbelbutiker i London området, inte Ikea.
  • TEDDEN

-Habitat, som IKEA fast lite snyggare/trendigare

-Hela Kings road är full av inredningsbutiker

• MariaJuj

Tack TEDDEN aaa kollade ju som jag skrev runt på ikeas men de har inte allting så snyggt direkt...betalar man vill man ju gärna ha något som passar både smaken o plånboken
    Ska kolla de butiker du nämnde...

• MariaJuj

Såg Habitat är ganska dyra...känns lite osäkert då vi ska "testa" att bo i London...visst kommer jag gå klart min utbildning men sen vet vi ju inte vad som komma skall....så billiga förslag är oxå välkomna...
    Jättesnygga sängramar såg jag dock...så kär i en av dem hahahaha men lite väl dyr om det visar sig om 3år att vi inte stannar...så blir ju lite onödigt med de pengarna+jag kommer vara student så man vill ju snåla på allt man kan....

• Karinski

Argos ar billigt. Annars finns det ju mysiga secondhandbutiker med mobler och loppisar. Vi handlar en del pa marknader och har dessutom plockat upp mobler fran gatan som andra har slangt ut...

• MariaJuj

aa men säng vill man gärna köpa ny (eller i alla fall vi) men där var ju ikea billiga Själva sängramen är ju inte akut bara man får säng (ben har vi ju radan o de tar inte plats att ta med
    Soffa skulle vi inte heller köpa beg ....vet inte kanske e vi kräsna...
    Ev köksbordet skulle vi kunna fynda på second hand...det går ju torka av med desefektion medel

Argos har ju i alla fall överkomliga priser...ska se om jag(vi)kan hitta något kul där ... speciellt köksbord ska jag se efter där...för ikeas hemsida i UK har inte direkt något bord med stolar som vi föll för Såg argos hade lite mer i det utbudet...så jätte stort TACK Karinski

• Karinski

MariaJuj. Jag bor i London, men ar fran Sverige. Skane.

• svenskflickan

Jag tycker NEXT har fina mobler och aven ganska bra priser. Har aven fina gardiner, mattor, kuddar, tavlor och allt mojligt annat.
    Kolla pa www.next.co.uk

• MariaJuj

Karinski jag vet du bor i London nu Skrev nog frågan lite för luftigt *ler* Du har kommit med kloka råd i andra trådar jag slängt...var lite nyfiekn på vart du kom ifrån i Sverige innan...Skåne är ju fint, har du familj där?

• MariaJuj

Tack Svenskflickan jag ska ta och titta på next oxå .... Sikken bonus man får när man flyttar....shoppa loss lite på nya saker är ju alltid roligt ...hoppas bara vi kommer trivas i London

Svar på tråden Bra möbelbutiker i London området, inte Ikea.